Fræse halvt ind i væg

Hej
Jeg er lidt udfordret med hvordan der skal trækkes nyt afløb til køkkenvasken (nyt køkken og ny placering af vask) eneste mulighed er at fræse afløbet ind i væggen bag ved skabene. Det betyder at jeg skal lave en 1,5 meter lang rille i en 3 meter lang væg. Rillen skal jo være cirka 60mm dyb og væggen er cirka 10-12 cm dyb (indervæg, ikke bærende)

Men går det at fræse halvvejs igennem væggen i halvdelen af dens bredde?

Vh
Carsten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke lægge afløbet i soklen på køkkenet, og hvis det skal være fint så lægger resten ind i væggen så du kommer ud i bagklædningen. Så undgår du hullet i bunden.

fase
Hej
Soklen er kun 8 cm høj og der kan derfor ikke komme nok fald på afløbet (2cm/meter) idet den samlede rørlængde bliver på 2,7meter(1,5 meter fræst ind, derefter 90gr knæk og yderligere 1,2 meter til eks faldstamme)

 

Det kan godt gå an. Det bliver jo muret efter igen. Men problemet bliver jo at få det hugget ud, uden at alle stenene går løs.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan sagtens klare dig med 3 cm. fald på de knap 3 m., så det er ikke noget problem med at lægge røret i soklen. Der kommer forhåbentlig hverken toiletpapir eller andet af samme kaliber i afløbet fra vasken. Kaffegrums går formentlig i affaldsspanden.

fase
Hvorfor kan han nøjes med et fald på kun 3 cm?? Hvad med madrester, sæbe og andet skidt, det sætter sig over tid. Nu har jeg snart renset så mange køkkenafløb og det er utroligt hvad der kan skabe propper. Så vil råde trådstarter til at udføre det efter reglerne.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis