Hvad er "Plaster Of Paris" og "SuperDeck"?

Søger noget hjælp. Konen og jeg er bleven lidt hooked på Annie Sloan maling, men det er simpelthen for dyrt. Så vi har kigget lidt på at lave vores eget, og det skulle ikke være så svært og fedeste af alt rigtig billigt.

Men jeg har så lige et spørgsmål:

Har fundet frem til at vi skal have fat i "Plaster Of Paris" og "SuperDeck". Hvor kan jeg finde det henne i Danmark? Det behøver selvfølgelig ikke være lige præcis det samme mærke, men det skal virke til det samme formål. Håber der er noget som vil være sød og guide mig til nogen steder hvor man kan købe det. 

Det jeg søger ser sådan her ud:

https://mobileimages.lowes.com/prod...103184.jpg

https://sherwin.scene7.com/is/image...w%2FSWP150


Danial Sverri
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Plaster Of Paris" og "SuperDeck".
Er henholdsvis gips og træbeskyttelse. Fås med stor sandsynlighed i din lokale tømmerhandel/byggemarked.
Google is my friend.

fase
Såvidt jeg kan se så er ANNIE SLOAN ikke bare maling, men simpelthen en hel masse gamle kendte malings teknikker. Det er vist ikke mest at have de rigtige materialer men mest lære hvordan man bruger det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Sverri
Jeg er slet ikke ekspert i Annie Sloan - og jeg kender ikke lige de teknikker hun bruger.

MEN jeg vil foreslå at du simpelthen starter med en ganske almindelig udendørs maling til træværk fra trælasten. - Dte kan ikke være meget forskelligt fra det du sendte billede af.

Plaster og Paris = ganske rigtigt gips.
Igen - jeg ved ikke lige hvordan gipsen skal bruges i disse sammenhænge, men eftersom "Plaster og Paris" er det engelske navn for gips, så køb 1 kg ganske almindelig gips i trælasten.

Med udendørs træmaling og alm gips, så begynder du bare at prøve alle hendes teknikker. Som en anden skriver - det er nok i høj grad afprøvning af teknikker - og ikke så afgørende lige præcist hvilke malingstyper, man bruger.

Pøj Pøj - held og lykke.
PS - der findes også andre slags "gips" - Polyfilla, som bare er gips blandet op med et fyldstof, og som bliver ret blødt og nemt at slibe bagefter.
Og gips beregnet til bandager og brækkede ben, som er anderledes (det me IKKE hærde for hurtigt, for så får patienten forbrændinger, fordi det bliver vildt varmt) 
og sikkert meget andet.


To ulykker kommer sjældent alene.
Tusind tak for hjælpen. Jeg endte med at købe noget gips hos Panduro og farveprøve hos Flügger. Det virker perfekt. Alt i alt har jeg brugt 80,- på en god omgang hjemmelavet kalkmaling.

Istedet for træbeskyttelse købte jeg noget voks hos Flügger. Det kostede dog 80,- .. Men synes det var godt givet ud.

Danial Sverri
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også