Kogeplade over skabssamling...Brandfare?

Jeg skal have en induktionsplade til at sidde lige over to skabes samling. Jeg har skåret ned i skabende samling, så der er plads til det nederste af kogepladen. Men skabene er jo lavet af spånplader, der bliver blotlagt nu jeg har skåret i dem.

Hvad gør jeg i forhold til brandfare?

Der er ca 1cm imellem det nederste af kogepladen og selve skabssamlingen.

Skal jeg lægge noget varmereflekterende eller hvad gør jeg?

Hvis du prøver - så lærer du noget
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal først og fremmest se i installationsvejledningen, hvor der formentlig er angivet en minimumsafstand til skuffer (og dermed skabe). Der sidder formentlig en blæser i din kogplade, som kræver et par cm. luft/afstand til omgivelserne for at kunne trække vejret. Induktionskogeplader bliver, i modsætning til andre kogeplader, ikke ret varme. Hvis der er mulighed for luftcirkulation, vil jeg mene, at 1 cm. er OK, men er du usikker, så lav afstanden lidt større. Der skal også være afstand til omgivelserne bagud.

fase
Det har ingen betydning om du har savet i spånpladen. Det har samme antændelses temperatur selv om det er den malede kant. Men som Fabrin skriver så varmer induktionsplader næsten ikke noget nedad. Er du i tvivl så hold en hånd under første gang du ret har gang i den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også