Zanussi vaskemaskine - stopper midt i vask.....

Hjælp!

Vi har en maskine der stopper midt i cyklus, når den skal pumpe vandet ud.

Den står stille i 20 minutter - så pumper den ud og og fortsætter vasken igen. (Indtil den skal pumpe igen)

Facts:

-Maskinen er 3½år gammel.

-Hvis jeg bare beder maskinen om at pumpe reagerer den ikke overhovedet. (Altså når den står med vand)

-Vandet løber ud uden problemer hvis slanden kommer på joden.

-Pumpen er ikke tilstoppet, og jeg ved at den KAN køre.

-For at komme ind til filteret skal man gennem tromlen, og filteret er rent.

Er der nogen der har prøvet nogel lignende? Jeg vil sætte stor pris på lidt hjælp herinde...

 

Mads 

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du forsøgt at tage inspektionslemmen til pumpen af, at der ikke er noget derinde?

Er afløbet videre stoppet/begrænset i flow?

 

Det er afløbet der er forstoppet , måske er det vandlåsen eller der hvor afløbsslangen er skruet på vandlåsen , i bruger for meget vaskemiddel , det giver propper...........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har prøvet med en spand og der vil den heller ikke pumpe ud......
Takker.....

Jeg tjekker det i dag ved middagstid!!!
er du sikker på det er pumpen som fejler.....
jeg har et par gange oplevet at varmelegmet er røget sig en tur.

resultatet er at en vask tager evig tid...da maskinen jo netop forsøger at varme vandet op - hvilket af gode årsager ikke lige sker....

det du beskriver kunne godt være varmelegmet som gør den stopper op efter 20 min og så pumper vandet ud, afhængig af mærke/model vil de naturligvis opføre sig lidt forskeligt.

efter som du siger at den godt kan pumpe ud efter 20 min. så lyder det ikke til at det er afløbet/pumpen som der er noget galt med...

prøv at stille maskinen til en 'kold' vask og se om den så køre fint hele vejen igennem. hvis den gør skal du tjekke varmelegmet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis