Defekt varmelegeme på ovn - og hvordan fixer jeg det?

Kære alle 

Det kan være andre har oplevet tilsvarende. Mit hvide Gorenje-gaskomfur fra 1996 er stået af. Først sivede gassen hvorefter jeg fik tilslutningen afmonteret. Jeg har dog stadig haft min el-ovn som vel egentlig ikke burde lade sig påvirke af den manglende gas. Jeg har således kunne bruge ovnen de seneste 3 måneder uden problemer indtil for nylig hvor hovedafbryderen slog fra og ovnen derefter bare blev ved med af være kold medens blæseren og lyset stadig kørte (og de sidste 2 ting virker stadig). Jeg skal høre om der kan være en løsning på dette? - er det mon inde i komfuret jeg skal kigge efter en sikring - eller kan mit varmelegeme simpelthen være defekt og skal udskiftes. Jeg kan iøvrigt hverken se at der skulle være nogen form for knapper eller andet jeg kan pille ved og trykke på - medmindre jeg skal skrue ting af - bagbeklædningen viker til at være manglende afmontérbar og der er ikke andre steder jeg kan skrue pånær ved blæseren bagerst inde i ovnen. 

PÅ FORHÅND TAK FOR HJÆLPEN TSO

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Det lyder til det er selve varmelegemet der er stået af.
Det kan skiftes, men set i lyset af ovnens alder, er det slet ikke sikkert du kan få reservedele længere, og når gasen er stået af, så skift hele komfuret, enten med et nyt eller evt et brugt....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis