Ro i ørerne, tak. :-)

285 m2 hårdt loft skulle gerne ændres til et lydabsorberende loft, så vi kan have det rart i vores nye, gamle bygning, der skal kunne rumme fællessang, hygge, børn og unge, der tumler rundt, m.m.

Jeg har set på træbeton (må gerne være hvidmalede eller lysegrå). De koster i omegenen af 80 kr. pr. plade, som måler 60x120 cm - altså 0,72 m2. Dvs.: Jeg skal bruge 396 plader, som kommer op på 31667 kr.

Det er gruelig mange penge.

Hvilke alternativer kan I anbefale?

På forhånd tak, hvis jeg kan få nogle råd om dette.

Venlig hilsen

Annette


Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg nok godt (Frit citeret fra Pippi Langstrømpe)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lige et sted hvor du ikke må gå på kompromis. Det er ubehagelig at være være mange mennesker i et stor meget rungende rum. Der er jo andre lyddæmpende plader f.eks. Rockfon, og gips med huller i, men du må selv undersøge prisen.
Når nu det er et forsamlingslokale kunne det tænkes at det er udmærket med industri træbeton plader.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
helt enig med med erik, effektiv lyddæmpning er ikke billig men effektiv,og med den mængde af plader du skal bruge så kan du helt sikkert få et godt tilbud ved at ringe rundt til et par forhadlere
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok. Jeg Google "Træbeton industri" og fandt en pris på 59 kr. pr. plade. Vi har kontakt med nogen, der har valgt at købe i Polen, vi har måske mulighed for at bestille sammen med dem. Kender ikke prisen på disse endnu.
Nogen erfaringer?

Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg nok godt (Frit citeret fra Pippi Langstrømpe)
Du kunne også nøjes med at give de 49 i hjem og fusk:

http://www.jemogfix.dk/loftbeklaedning__1695/traebeton-loftplader-25-mm-beige-med-fin-struktur_9046378

Elektronikteknikeren
Du kunne jo også vælge den løsning som mange spillesteder bruger: Tæpper/gardiner på væggene som kan dæmpe rumklangen.
Men ellers vil jeg give de andre ret: Køb dyrt og græd en gang. Køb billigt og græd mange gange....
Det kan ikke betale sig at spare på "indeklimaet" i det lange løb. Så hellere købe billigt inventar (møbler mm) , hvis du ikke har flere penge at smide efter projektet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jem og Fix? Hvordan kunne dog overse det? Dårlig Googling fra min side. Tak for hjælpen.
"Køb dyrt og græd en gang. Køb billigt og græd mange gange..." Den bemærkning tager jeg til mig. :-)

Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg nok godt (Frit citeret fra Pippi Langstrømpe)
Du skal jo ikke altid se på pladernes pris alene. I skal vel alligevel have noget loft op. Så vidt jeg husker er det en gammel butik der skal være noget kirke. Så det må vel være prisforskellen imellem "normalt loft" og lyddæmpende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej. Loftspladerne er ok, så vi kunne nøjes med at male dem, med mindre vi er nødt til at isolere og have det hele ned; men det er en anden historie. :-)

Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg nok godt (Frit citeret fra Pippi Langstrømpe)
De billige Troldtekt akustik træbetonplader til en halvtredser stykket fra jem&fix er det værste l... og håndtere. Flosser når de saves i, drysser konstant, helt umulig og male.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også