Udskiftning af benzinklap på Fiat Stilo

Hej :-)

Benzinklappen på min Fiat Stilo er knækket af og i går tabte jeg den under kørslen. Jeg har anskaffet mig en ny (brugt) som jeg gerne vil sætte på. Sagen er den, at monteringen ikke er lige til.

 

Der går to bolte fra klappen, der skal skrues fast på bagsiden af karosseriet, lige over buen hvor baghjulet er placeret. For at komme derind skal jeg fjerne en beklædning, der løber hele vejen langs med karosseriet på det stykke. Er der nogen der ved, hvordan den beklædning er monteret? Er det til at tage af og montere selv igen? Og er det nødvendigt at tage baghjulet af?

 

Håber på et par tips :-)

 

Mange hilsner

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tog hjulet af og kunne fjerne beklædningen. Dog måtte jeg have fat i en speciel tang, da beklædningen er sat fast med nogle sorte plastic skruer med hætte man skal trække af. Derudover sad der to skruer. Den gamle klap sad fast med 2 10 mm bolte, der var nemme at komme til og, og så var det ganske nemt derfra at sætte den nye benzinklap i. Og nemt at samle beklædningen igen. Fik lov at benytte min mekanikers værksted. Det gør tingene meget nemmere med de rigtige redskaber!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis