Montering af toilet på gulvgips

Hej hej

Jeg sidder med en problemstilling jeg ikke lige umiddelbart kan finde en løsning på.

Er der mon en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt på vej.

Er i tvivl om hvilke stumper der skal købes for at montere et gulvstående toilet på gulvgips og klinker. Og måske også hvordan

På forhånd tak

 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej tomder, ofte kan man slippe med at lime. Køb en montagelim og sørg for at fladerne er helt rene og tørre. Stil toilettet og mærk op med blyant, fjern det igen. påfør en limstreng, og sæt toilettet ned i limen. Hvis du er dygtig passer det med at du kan glitte limen (der presses ud) til en pæn fuge med en ren pegefinger og lidt opvaskemiddel halvt blandet op med vand(:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Tak for dit svar.
Beklager jeg har desværre ikke været helt klar i mælet ang. mit oprindelige spørgsmål
Men i øvrigt godt at vide at jeg bare kan lime det på

Det er selve afløbet jeg er i tvivl om. Skal jeg bare føre et almindeligt pvc rør op igennem gulvgips, og i så fald, Skal der bruges vådrumssikring og manchet omkring røret. Eller hvordan gør man?

Pvc røret stikker du op over gulvet og saver det til nede ved gulvet. Så sætter du multikviken ned i røret og toilettet ned i derefter. Så fuger du rundt om toilettet, venter en dag så er det klar til brug.
Husk man kan få toiletter beregnet til fugning,

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tusind tak for svar. Det lyder jo let og ligetil. Havde frygtet det værste (næsten). Men det er jo ingen sag så

Har lige et spørgsmål mere i samme kategori. Hvad angår afløb af håndvask. Er det så samme fremgangsmåde med 50mm pvc? Skal der så bare stikke op over klinkerne? Eller skal det være med muffeenden i klinkehøjde? Eller skal det være med vådrumsmanchet under klinker?
Annonce
En håndvask plejer at være i 32 mm og køkkenvask i 50. Men ja lad muffen være over klinken så ser det pænere ud når botnyrøret skal sluttes til muffen.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Okay, tak for det. Og så vel bare en vådrumsmanchet henover begge typer rør.

Det gør sig vel også gældende hvis jeg vælger at lave håndvaskaløb ind i væggen. Hvilket vil være gips på stålreglar.
Håndvaskeafløb med vandlås kan slutte med et 32 mm rør ind imod væggen. Så det er en 32mm muffe ende der skal sidde afsluttes med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror også det bliver sådan jeg laver det. Efter at have læst her, kigget youtube og googlet lidt

Det er nu rart med sådan et forum her, og lidt hjælp på vejen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis