Fuldmuret, Vandskuring

Har fået bygget et fuldmuret hus. I november månede, hvor huset stod helt åbent, og indervægge var pudset op, kom der massiv regn en hel weekend. Det lignede en svømmehal på betongulvet. Efter alt det vand, kom der nogle dage med masser af frost, så vi fik en skøjtehal i hele huset. Efterfølgende er pudset på væggen krakkeleret/faldet af, mest fra gulv og ca 15 cm op. Muren har efterfølgende "klasket" lidt nyt oven på, de steder hvor det var løst/faldet af. Resultatet er jeg ikke særlig tilfreds med. Muren mener dog ikke det var anden mulighed, og det er det resultat man må forvente?? Se billedet. 

Er det tilfredsstillende mure arbejde?

Muren mener ikke rigtig man kan gøre meget ved det nu. Han vil prøve at pudse lidt på det, men det mener jeg jo ikke jeg får murer strukturen af?

Hvad ville den korrekte fremgangsmåde være fra nu af, for at det skulle ligne resten af den fine mur. 

Det er galt i hele huset, hele vejen rundt i bunden, og nogle steder oppe. :-(

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke i orden...havde han ikke et filtsbræt med i bilen den dag????

Det er en vanskelig situation..skal du have ensartede vægge, skal resten jo også pudses op, eller det mureren har lagt på skal skrabes af igen, så fugerne bliver synlige og du får det rå look igen. Så håber ikke det hæfter alt for godt...

Det på billederne mener jeg ikke du bør acceptere, men sikken en frustrerende situation...og mureren ved sandsynligvis godt, hvor omfattende det bliver at lave det om.

Måske har andre herinde bedre forslag, men jeg kan ikke umiddelbart se nogle lette løsninger....det ville næsten være en fordel hvis samme situation opstod igen så pudset skallede af...


Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Ikke så elegant må jeg medgive. Jeg ville nok mene at han skulle over det med enten et diamant brædt eller hvis det er et større omfang, have gang i sliberen. Hvis han ikke har en rigtig så har både Bosch og Carat en forholdsvis billig model til vinkel sliberen med en studs til støvsugeren.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis