opvaskemaskine ødelægger over køkkenfronter?

Vi fik nyt køkken fra ikea for 4 år siden. Vi fik også opvaskemaskinen derfra som er integreret.

Problemet, der nu er opstået for 3 gang, er at fronten på opvaskemaskinen krakelerer i toppen, samt vores vaskeskab, der er blaceret ved siden af krakelerer lågefronten også der. sidste år fik vi skiftet det hele samt vaskeskabet ppå garanti, før det var det fronten på opvaskemaskinen og her i år er det så fronten på både vaskeskab og opvaskemaskine der igen er problemer med.

Vi åbner aldrig opvaskemaskinen før det er kold. Der har været en montør ude for at kontrollere at den var tæt, hvilket den var.

Fronterne skulle være testet til 95 grader.

Det største problem er at det køkken vi har er udgået fra Ikea og spørgsmålet er jo hvor lang tid det har kan blive ved med at stå på.

 

Nogen der har en ide eller oplevet noget lignende?

Kan en anden opvaskemaskine afhjælpe problemet? Vil sige vil aldrig har været tilfreds med den alligevel, tror det er Electrolux der står bag.

 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
pakningen ved lågen er ikke tæt, men dette r ligesom når en ovn er placeret ved siden af en låge, så går de til ad åre, hvis man ikke "isolerer" med alu-bånd

 

Det har været galt fra starten af. Opvaskemaskinen blev købt samtidig med køkkenet og der har været en servicemand ude for at kontrollere opvaskemaskinen, så den burde ikke være utæt.
Mht
alubånd så er det jo normalt kun mod toppen af bordpladen man ligger det.
Det er jo ikke så nemt at sætte det på kanterne af selve lågerne?

Prøv lige så snart den er færdig, at åbne den helt op, så den kan komme af med dampen hurtigt.

Sådan har vi altid åbner vor og har ikke problemer med at dampen ødelægger noget.

Under vor bordkant over maskinen er der skruet en metalplade fast (fulgte med maskinen) til at beskytte bordpladen og kanten mod fugt.

Skrevet af henrikh29 på 17-12-2016 19:42

Prøv lige så snart den er færdig, at åbne den helt op, så den kan komme af med dampen hurtigt.

Sådan har vi altid åbner vor og har ikke problemer med at dampen ødelægger noget.

Under vor bordkant over maskinen er der skruet en metalplade fast (fulgte med maskinen) til at beskytte bordpladen og kanten mod fugt.

 

 

Sådan en metalplade har vi også, og åbner også maskinen, lige når den er færdig.

 

Vores køkken er knap 9 år gammel, og der er ikke skader på lågerne´, på eller ved opvaskemaskinen. (Svane køkken)

 


Vi prøver igen, i morgen --
Som sagt har vi også et alubånd over opvaskemaskinen men det er ved vaskeskabet det er galt .
Det er jo ikke altid man er hjemme når opvaskemaskinen er færdig og det burde vel også være underordnet om man åbner med det samme eller venter. Skabene burde kunne holde til det
Annonce
Når opvaskemaskinen er færdig og du tømmer den, så lad lågen stå på klem, gerne natten over, så fugten kan komme ud. På den måde undgår du at der opbygges fugt i pladerne mm. Det harmonerer ikke med integreret udstyr, men er nok løsningen.
Det kan også være en løsning at lave en form for cirkulation/ventilation, så fugten altid kan komme ud.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

har lige haft besøg af en Ikea mand som ville se på problemet. Han sagde at jeg ikke måtte åbne opvaskemaskinen før det er koldt. Det gør vi så også altid. Ellers så tog han bare en masse billeder af skaderne på fronterne.
Der er jo ingen tvivl om det er opvaskemaskinens varme der er problemet her, men bare mærkeligt at jeg ikke kan mærke nogle utætheder når den kører og der er intet damp/fugt der løber ud eller fronter der er fugtige efter den kører.
Måske jeg bare skulle bide i det sure æble og købe en anden opvaskemaskine der ikke er fra Ikea
Børnefamilie med 3 børn, dvs. vi vasker op hver dag (nogle gange to gange pr. dag). Vi har Bosch-opvasker nr. 2 nu (forrige blev 11 år gammel før den døde). Har et Kvik-køkken med folielåger og har aldrig haft problemer med fronterne. Vi lukker aldrig maskinen op før den er kold (og det indeni er tørt!).
nej og det gør vi heller ikke men alligevel er det her sket 3 eller 4 gange på 5 år til sommer, som er køkkenets alder. Der står endda at lågerne er testet til 95 grader.
Jeg ved ikke om belægningen på ikea køkkener er for skrøbelige, men har dog aldrig hørt om andre med problemet.
Men hvis nu opvaskemaskinen er utæt hele tiden også når den kører, så kan del vel ikke undgåes at skabene tager skade med varm damp på dem konstant. Jeg kan dog ikke mærke noget eller se noget, men det må være noget der kommer ud.
Det er dog skide trælst og et stort irritationsmoment, da Ikea for 2 år siden skiftede deres køkkener ud med en nyere model, og det vil sige at man ikke kan købe fronter til vores længere. Det "positive" er dog at vi har 25 års garanti
så fik vi afgørlsen fra IKEA.
De skriver at de har vurderet at de ikke vil dække reklamationen da de mener vi åbner opvaskemaskinen når den er varm og at det er selv forskyldt.
Det er så det sidste vi gør men man kan ikke engang kontakte dem der har lavet vurderingen.
Virkelig en flot service,
Snakked med deres serviceafdeling og hun ville starte sagen op igen. Hun sagde selv at hun godt nok selv åbnede opvaskemaskinen når den var varm men aldrig havde haft problemer med krakkelerede skabe. Nu spurgte jeg så godt nok ikke om hendes var et ikea køkken
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis