Gips på kælderloft?

Vil der være noget problem i at montere 1 lag gips på mit kælderloft, så jeg kan slippe for at banke det gamle strå/puds ned og pudse op på ny? Det er en relativt høj kælder på 204cm med cirka 50cm over jordniveau.

Tænker her på både fugt-/skimmel og brandkrav der skal overholdes? Noget med at der skal være minimum to lag gips - men hvis der allerede er puds, og man bare smider et ekstra lag udenpå.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har noget at byde ind med på dette indlæg?
Der er ingen brandkrav når huset er født som det er.

Du kan godt sætte gipsloft op, men du skal vurdere om fugtigheden er lav nok til at der ikke kommer skimmel.

Personligt ville jeg ikke selv have gips i en kælder.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har haft held med at fuldspartle et ret beskadiget(revner og store huller fra gammel forskalling) pudset loft og så blot sætte glasfilt op og male. Det er et forsøg værd.

I et andet rum, hvor en stor del af pudsen var faldet ned satte jeg forskalling og gips op. Ingen skimmelproblemer der.
Du må godt gøre det såfremt du ikke fjerner materiale i etageadskillelsen. Hvis man nu ville have hævet loftet yderligere, overvejede jeg selv at sætte gips op mellem de bærende bjælker, men så ødelægger man brandsikringen ved at fjerne lerindskuddet og blotte ovennævnte bjælker (man må vidst godt hvis der ikke er en 1. sal ..... ? ......). Jeg reppede mit kælderloft med hæftemørtel og en omgang gipsskruer jeg satte fast i loftet, 500 stks til en 30.- hos Harald. Man kan også købe noget terracotovæv (stav) hvis det drejer sig om store reperationer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også