Lysdæmper på døgnur..

Tænd og sluk ur med timer (døgnur) og med lysdæmper til at sætte i stikkontakten - findes de.

Jeg har behover for at den sidste 1/2-times lys automatisk bliver dæmpet med f.eks. 50-75% inden det slukkes helt.   

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Frank Chr. på 15-12-2016 16:42

Tænd og sluk ur med timer (døgnur) og med lysdæmper til at sætte i stikkontakten - findes de.

Jeg har behover for at den sidste 1/2-times lys automatisk bliver dæmpet med f.eks. 50-75% inden det slukkes helt.   

Du kan gøre det at lade dit kontaktur starte et relæ med forsinket frafald og som kobler en dæmpnig af lyset til. Dit ur starter med fuld blus på lyset, når tiden minus en halv time er nået, kobler uret fra og starter en timer med den indstillede tid, til at dæmpe lyset. Måden at dæmpe lyset på afhænger af, hvilken lyskilde du vil bruge.

 

 

 


fase

God ide - men det løber vist op i den lidt pebret ende, efter hvad jeg kan google mig frem til.

Jeg synes dog at erindre (måske husker jeg forkert) jeg et eller andet sted på nettet har set et tænd og sluk ur til stikkontakt (230 volt) fix og færdig med indbygget automatisk lysdæmper via timer så lyset reduceres efter et forudbestemt ønske (endda til små penge) - mon det er noget jeg har drømt om. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis