Emhætte-udtag larmer

Kære alle,

Jeg har lavet hul igennem mur til aftræk fra emhætte. Alt er gået rigtig fint - og har lavet et godt isoleret flexplast-aftræk som jeg har fået anbefalt i Bygma, samt fulgt hvad der stod jeg skulle bruge fra leverandøren. 

Da jeg monterer udtaget fast til emhætten m. spændebåndet gik emhætten fra et meget svagt lydniveau, og kraftig sugeevne, til MEGET støjende, og med næsten ingen sugeevne.

Flexrøret Ø125mm, og har en længde (efter at være kortet af) på ca. 1 meter.

 

Jeg håber meget på at I kan hjælpe mig med nogle opklarende råd asap

Vh. Mark.

 

Kære alle, Jeg har lavet hul igennem mur til... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv engang uden det lille runde spjæld du har sat i muren - det ser ikke ret stort ud.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu

Hej alle,
Jeg ville lige følge op på hvordan jeg kom problemet til livs.
Som ViFixerDet afslutningsvis skrev, handlede larmen (der opstod i emhætten) ikke om rørets riller eller diameter, men om at spjældet ude på muren. Det viste sig at emhættens sugeevne var så stor at spjældet simpelthen ikke kunne komme ordentligt af med luften, og derfor skabte for stort pres/tryk (som når der ikke kan være mere luft i en luftmadras).

Så til andre der skulle finde denne tråd med samme problemstilling, kan det anbefales at kigge risten/spjældet efter. Igen tak for hjælpen og de mange tanker og råd.

Vh. Mark

Jeg har samme problem, - min håndværker forsøgte med en anden rist med større huller, men det var ikke tilstrækkeligt. Hvordan har du løst det - har du et billede af det spjæld/den rist, du har monteret nu?

Venlig hilsen Lene

En helt almindelig jalousirist fra byggecenteret 😉. 

https://www.billigvvs.no/Klima-Ventilasjonsroer-fittings-Rister-varianter--Duka-Rist-250x250-mm-galvanisert-717717.html

Præcis denne model , jeg mener dog at den var billigere i byggecentret.

Annonce

Super, tak👍. Min er noget mindre, så der er sikkert for lidt plads til luftstrømmen...

I kunne jo også bruge en lamelventil - der er større gennemgang. Den lukker også for afgangen når emhætten ikke er i brug.


Søren O

Tak for svaret, Søren.

Jeg har set, der er nogle der har problemer med, at risten klaprer. Ved du om det er den her type, der gør det?

Vh Lene

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis