Sø røg den første led pære..

For ca et års tid siden købte jeg 6 sunflux led gu10 spot til mit køkken i stedet for de halogen spot der sad der, nu er års tid senere er den første gået, jeg synes jeg læste de skulle holde 20000 timer, så det er lige hurtigt nok.. jeg har bare købt en ny, men er det normalt de går før tid, eller har jeg mon bare været uheldig?? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også haft nogle, som er gået i stykker. Selve lysdioden kan godt holde de 20k timer, men det kan elektronikken, som driver den ofte ikke.

Du bør dog kunne få den ombyttet på reklamationsretten uden problemer. Selv hvis den havde været tændt i døgndrift, ville den jo ikke kunne havet lyst i mere end 10000 timer på et år. Så det er producentens problem at den går i stykker, ikke dit.
Jeg har fået byttet 4 styks, sunflux Halo GU10 5,5W som enten ikke kunne lyse mere, eller som var begyndt at blinke. De 2 af dem blev byttet efter 2år+. Det kan ske. Men handler man et godt sted, er det nemt og hurtigt at få en ny. Jeg har ikke engang behøvet at sende den defekte retur, eller påvise at den var defekt. De sendte bare en ny da jeg skrev. God service.
Det var jo heller ikke alle glødepære der holdt 1000timer. De 20.000 timer, er jo et gennemsnit som producenten har fundet frem til, og der vil altid være nogle der ryger tidligere end andre. Og modsat, vil der være nogle der kan holde længere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis