Termix one vandvarmer

Hej i forummet.

Min Termix One Type1 larmer ved brug af varmt vand.
Kun ved brug af varmt vand og det er lige godt hvilken hane jeg tapper fra.
Jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor den larmer men vil prøve at rense den, hvis muligt :-)

En der ved hvordan jeg gør det?

Har bla. Set en video hvor en skiller alle pladerne af men...... ;-)

På forhånd tak

Vh.

Kim Madsen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er højst sandsynligt ikke veksleren der larmer, men derimod den AVTB ventil der sidder og inde under kappen til at justere vandtemperaturen. Du kan med "håndspålægning" forskellige steder mærke det sted det vibrere/larmer. Alternativt kan du ved og sætte klingen af en stor skruetrækker mod forskellige steder lytte dig til synderen ved at lægge øret mod skaftet.

Har selv engang haft samme ventil på min kedel og oplevede den larm, den kan finde på og lave. En adskillelse samt rengøring, syntes og kunne kurere den type ventiler for en stund.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er næsten med garanti ikke veksleren, der larmer, for der er intet der bevæger sig ud overe vandet, så som nitter skriver, gå efter termostatventil.

fase
Hej med jer.
Jeg har prøvet at lytte mig frem og det rør der er øverst på vekseleren, vibrerer en smule. Hvorimod de andre ikke gør!
Men måske det er den avbt ventil!

Er den let at rense?
Skrevet af Kim Madsen på 15-12-2016 19:41
Hej med jer.
Jeg har prøvet at lytte mig frem og det rør der er øverst på vekseleren, vibrerer en smule. Hvorimod de andre ikke gør!
Men måske det er den avbt ventil!

Er den let at rense?

Kan ikke gennemskue hvordan lyden forplanter sig til det øverste rør, der må være kold vand ind. Ja og dog, det skulle vel ikke være sådanne at røret har mekanisk kontakt med det rør det følges med parrelelt op til veksleren, der kommer fra AVTB ventilen ???

Den AVTB ventil der er vist i nedenstående link http://www.termix.dk/Files/Billeder/Prodpdf/TERMIX_ONE_Prod_ark_LDK10025_LQ.pdf  syntes og være en nyere model end den jeg havde. Den jeg havde skruer man fra hinanden ved og tage de 4*2 skruer der sidder på begge sider af messingklodsen. Så falder det hele fra hinanden, godt hjulpet af fjederen under "indstillingsgrebet". 

Formoder grunden til de larmer er at selve ventilen inde i messingklodsen begynder og gå en smule hårdt, det gør sammen med ventilen er lynhurtig til at regulere den står og "støder". Når ventilen samles igen smøres alle bevægelige dele i messingklodsen med hanefedt.

Pas på ikke og knække kobbedrrøret fra føleren.

HUSK også at lade være at bytte runt på over og nederdelen på messingklodsen, idet du så får en AVTA ventil i stedet (virker så modsat på kulde/varme  )

Håber du kan bruge noget af "skriblerierne".  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis