Skrevet af Kim Madsen på 15-12-2016 19:41
Hej med jer.
Jeg har prøvet at lytte mig frem og det rør der er øverst på vekseleren, vibrerer en smule. Hvorimod de andre ikke gør!
Men måske det er den avbt ventil!
Er den let at rense?
Kan ikke gennemskue hvordan lyden forplanter sig til det øverste rør, der må være kold vand ind. Ja og dog, det skulle vel ikke være sådanne at røret har mekanisk kontakt med det rør det følges med parrelelt op til veksleren, der kommer fra AVTB ventilen ???
Den AVTB ventil der er vist i nedenstående link http://www.termix.dk/Files/Billeder/Prodpdf/TERMIX_ONE_Prod_ark_LDK10025_LQ.pdf syntes og være en nyere model end den jeg havde. Den jeg havde skruer man fra hinanden ved og tage de 4*2 skruer der sidder på begge sider af messingklodsen. Så falder det hele fra hinanden, godt hjulpet af fjederen under "indstillingsgrebet".
Formoder grunden til de larmer er at selve ventilen inde i messingklodsen begynder og gå en smule hårdt, det gør sammen med ventilen er lynhurtig til at regulere den står og "støder". Når ventilen samles igen smøres alle bevægelige dele i messingklodsen med hanefedt.
Pas på ikke og knække kobbedrrøret fra føleren.
HUSK også at lade være at bytte runt på over og nederdelen på messingklodsen, idet du så får en AVTA ventil i stedet (virker så modsat på kulde/varme
)
Håber du kan bruge noget af "skriblerierne".