Hvilken maling til galv. rør?

Jeg vil gerne male den del af de galvaniserede rør der går op fra kælderen og til radiatorerne i stuen da jeg har sat nye op. Er der nogen der kan anbefale en god maling på spray.

 

Jeg har monteret radiatorerne med en "radiatorvinkel"/radiatorbøjning, en ligeløbende termostat og så det galv. rør på frem siden. På returen har jeg en messing vinkelforskruning og dernæst galv. rør.

Er det kotume ikke at male messingfittings? Maler man ventil-delen også? (mener her ikke på selve ventilen, men "røret" den sidder i altså Danfoss enheden)?

 

Det skulle jo gerne se pænt ud og være holdbart.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først en grunder,derefter maling.Det er nok ikke normalt at male messingdelene,men det er jo en smagssag.Køb ikke en billig spraymaling,køb den hellere direkte hos farvehandleren.Forhåbentlig har du en god udluftning,ellers kommer hele huset til at lugte af maling,og læs brugsanvisningen på dåsen!

bh
Du kan jo også male med pensel,som elmand skriver.Der findes en maling,som hedder"Lady",den giver næsten ingen striber.Brug en rund pensel af god kvalitet,så får du et godt resultat. PS,du skal jo alligevel grunde,og hvis du synes,at der er for mange striber i grunderen,kan du jo mellemslibe.

bh

I øvrigt er det ikke typisk med galvaniserede rør til varme. De er næsten altid sorte altså ubehandlede.
Du skal huske at den spray maling der suser forbi røret havner et andet sted i din lejlighed ! Hvorimod ved maling med pensel risikerer du kun dråber på gulv lige under. Og det er til at afdække sig fri af. Hvis der sidder rester af pakgarn, skal du have det ruflet af enten med en nedstryger klinge eller kniv.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der findes maling beregnet til at male radiatorer og rør. Det er en maling som ikke gulner når den bliver varm.
Jeg har selv malet nogle rør med radiator maling fra jemogfix. Det fungerede ganske fint.
Med en god radiatorpensel er det ikke det store problem, det skal blot have et par gange.

Og så skal rørene selvfølgelig været helt kolde inden der males på dem.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Tak for svarene. Apropos galv. vs. ubehandlede så var planen at rørerne bare skulle stå i råt galv. look. Min hustru har svært ved at bestemme sig og snakker nu om at det ser for industrielt ud ...... Gab ....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også