Opbygning af trægulv i skur

Hej

Skal tl at lave et skur/værksted, og i den forbindelse har jeg gået og funderet over hvordan gulvet skulle opbygges!

Er så kommet frem til en løsning, hvor jeg først ligger  ca. 10cm grus oven på dette lægger jeg 150mm styolit, og til sidst plader (gulv krydsfiner)

så er spørgsmålene bare.

  1. må jeg ligge mit styolit direkte oven på gruset?
  2. skal der være en dampspær imellem gruset og styolitten?

 

håber at der er en der kan svare på mine spørgsmål.

MVH

        MAnley

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

skal dit skur opvarmes?
Jeg har lavet et isoleret skur og gjorde sådan:
Grave 250 mm ud, 50 mm sand, lægge plantedug der går 20 cm op ad væggene, derpå flækkede have fliser, derpå spær 95x45 trykkede med tagpap imellem. Imellem spærene Sundolit plader i 200 mm. Ovenpå dampspærre (for evt træk og opstigende fugt), Dampspærre skal ALTID være nærmest lokalet. Randsikring med eternitplader i 350 mm dybde for mus og rotter. Gulvbeklædning i 95x19 mm høvlede forskallingsbrædder. Slut.
Det har fungeret meget tilfredsstillende i 8 år. DOG er musene begyndt for 1 år siden at finde vej ad andre muligheder. De får lidt gift og holder sig ude.


 

Det ligger direkte på dugen. Hvis man feks lægger betongulv, retter man sand af og lægger isolering direkte ovenpå. Den smule fugt der trækker op gennem dugen, når ikke langt op i blokkene. Pas lidt på, hvis du ikke har tagrende på skuret. Så kan tagdeyp i større mængder finde vej ind.

 

Hej

Der kommer tagrende, da det er med ensidet hældning ind mod skel, men ellers er det sådan som du har lavet dit at jeg ville lave det, havde dog ikke tænkt på at lægge plsntedug, med undtagelse af at jeg vil bruge 18mm gulv krydsfiner plader som gulv

Br
Manley
Go arbejdslystst

 

Hej Uldal,

Jeg tror jeg vil bruge din fremgangs måde... 

Hvordan har du lavet stolperne i dit skur? Støbt punkter i mellem - og så opbygningen som du beskriver ovensfor??


Mvh.
Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis