Omfordeling af terrasse og bed

Hej alle

Jeg har tænkt at inddrage en del af vores bed til terrasse og samtidig inddrage et andet flisebelagt areal til bed. Er der noget, jeg skal være opmærksom på i den forbindelse? Her tænker jeg i forhold til underlag, både hvad angår under det nye terrasseareal og under det nye bedareal. Dels ville jeg gerne undgå, at fliserne synker, og dels vil jeg gerne undgå ukrudt mellem revnerne i fliserne og også i bedet.

En anden ting: I den del af bedet, der skal inddrages til terrasse, er der et brønddæksel, som ligger under de nuværende flisers niveau. Er det til at få op i niveau med fliserne, så der ikke kommer 'hul' i vores nye terrasse?

 

På forhånd mange tak!
Martin

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du går fra terrasse til bed, må du have al stabilgrus og sten op og fylde op med havejord. Vil du anlægge en fliseterasse, skal der graves ud ca. 15 cm rødt sand på og vibreres, derefter fliser. Du undgår ukrudt mellem fliserne, ved at feje jævnligt. Det spirer kun i fred og ro. Ellers sprøjt. Mht dækslet: løft dækslet af og mål brøndens diameter. Mål derefter den øverste rings højde of spørg på trælasten efter en ny højde der får dækslet op i flisehøjde. Måske kan du få en ring med så lille højde, at du blot kan lægge den ovenpå den øverste. Men det er et knokkelarbejde. Da du skal have gravet væk omkring brønden.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis