Nye ben til spisebord

Hej derude

Jeg vil lave et sæt nye ben til et gammelt spisebord

Tænker nogle kvadratiske 8x8 cm eller 10x10 cm. stolper

Noget der har en ide til hvor man kan købe noget fint træ til det? De skal som udgangspunkt males efter de er lavet.

Vh.
 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror,at det bedste sted er et snedkerfirma,træ som du køber hos tømmerhandleren kan du ikke være sikker på,at det er 100% tørt.

bh
Noas nu på, med de mål der! 10x10 er kollosale ben. Vi har et gammelt fransk langbord med de mål. Det er m e g e t. Massivt at se på. Prøv at lave en model af et par sammenskruede lægter, og kig så kritisk på det. Hvis du stadig er vild i varmen, så vil jeg anbefale dig ovntørret bøg eller eg

 

Ok tak for svar

Bordet er ca. 200x100 cm - benene skal helst kunne bære det.. men måske 7x7 kan gå..

Men det kan være jeg prøver at lave en lille model af et par lægter og ser det i første omgang
go idé! Selv en skillerumslægte kan bære en tyk bordplade, når benet står op. Det er befæstelsen det kommer an på. Sideværts skub og tryk er det, der får ben til at vakle. Skal benene males? For så vil jeg anbefale limtræ - du får et ben der ikke vrider sig eller krummer, fordi det feks står på gulvvarme. Der fås specielle beslag for montering af kvadratiske ben på sargen

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også