2 grader eller 5 grader ensidig taghældning ?

Hvad bør vi vælge. er i 7 sind...på et 201 kvm lind og risør længehus...2 grader eller 5 graders ensidigt...

Vil de 5 grader gøre facaden mod haven for høj eller hvad mener i ?

Vil et ensidigt tag have større gensalgsværdi den dag huset skal sælges i forhold til hus med valm eller saddeltag ?

Det koster jo immervæk en del mere osv

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som store STORM. P. Sagde .. Det er svært at spå - specielt om fremtiden..!.
Men..
Jeg bliver da lidt bekymret.. at du allerede tænker på at sælge? - så er du i gang med noget, du i grunden ikke ønsker?? (hvis det var mig..) Hvorfor ikke bygge noget, du/i ønsker at leve og bo i.,.. og så - på et tidspunkt - vil i måske noget andet.. og da ved i jo ikke hvad fremtidige huskøbere ønsker..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ville altid foretrække et "rigtigt tag" Man plejer at sige at den eneste garanti man kan give på "fladt " tag er at det bliver utæt.
Der er nye materialer der lidt modsiger det, men alligevel ville jeg foretrække valmet tag. Men det er jo afhængig af arkitektur i det hele taget, og hvordan bydelen ellers er.
Jeg læser trådstarters indlæg som at det er dyrere med "ordentlig" tag. Altså sadel eller valm.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af pilehave på 11-12-2016 21:06
Hvordan får du et ensidigt hældende tag til at koste mere end et med rejsning? Et fladt tag/built-up er jo ikke andet end krydsfiner og tagpap.
Ensidigt er væsentligt dyrere ..
I hvertfald når man skal have sit hus bygget af et af typehusfirmaerne...
Hos huscompagniet koster et 200kvm kampagnehus med valmtag 1.995.0000 og 2.3995.000 med ensidig taghældning...på Sjælland
Hos Lind og risør er der en merpris på 146.000 kr ved 200kvm længehus...så jow der er en merpris...nok ikke fordi det er dyrere at bygge, men måske fordi det er mere luksuriøst i folks øjne ? og så får man jo selvfølgelig skrålofter i hele huset med i prisen. 
Mit spørgsmål var jo egentligt bare om man kunne forvente det havde en højere gensalgsværdi med ensidigt tag end valmtag eller sadeltag...
Vi forventer ikke at skulle bo i huset til vi dør, så det er vel ok at tænke i kr og ører mht gensalgsværdi. 

 

 

 

Det spørgsmål kan vel ikke besvares. Det afhænger af mode, beliggenhed, nabohusenes udseende m.m. Man kan f.eks. godt bygge et dyrt hus på en dårlig beliggenhed, hvor man aldrig får pengene hjem og modsat. Her tror jeg tagkonstruktionen har mindre betydning. Du skal vælge med hjertet, for selv om du ikke forventer at dø af alderdom i huset, skal du se på det hver dag, sålænge du bor der.

Det er dyrere fordi tagkonstruktionen skal udformes anderledes mht. styrke og ventilation og fordi et tæt tagpaptag slet ikke er billigt pr. m2.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
For 15 år siden ville ingen røre et hus med fladt tag med en ildtang. I dag er det topmoderne. Hvordan ser det ud om 15 år - hvem ved?

PS: Ift. fladt tag og konstruktion tager typehusfirmaerne godt fat. Fordi det er moderne. Et "fladt" tagdæk kan snildt laves i f.eks. I-bjælker til en meget fordelagtig pris. Er huset bredere end 8 m hedder det Kerto, men stadig til at betale.

Vores 1. sal er lavet i momentstive Kertospær, jeg mener at vores entreprenør købte ind for ~ 55.000 kr (inkl. moms).

Men en forskel i pris på 400.000 kr. har jo ingen gang på jord Heller ikke selvom tagdækkerne skal gå der et par dage ekstra (med billigt stillads ift. rejsning!).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis