Spørgsmål til julelys?

Hej. Har en julelys som jeg har lovet jeg ville kikke på for en ven. Den vil ikke lyse! Men havde den skilt sf og det er koblet i serie og får direkte 230V men pærerne er 33V 2,6W så de er da brandt af alle sammen. Men kan man få 230V pære i sådan en lille fatning?
Håber nogle kan hjælpe
Hej. Har en julelys som jeg har lovet jeg ville... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg regner ud til ca. 400 ohm. Men det er helt sikker at det er den med det laveste modstand der virker.
Igen igen de sidder i serie så hvis ingen pærer der i kan du ikke måle ned i den enkelte fatning
Du kan måle 230 volt imellem de 2 yderste fatninger. Sætter du så 1 ok pære i kan du måle 230 v imellem den næste og så den yderste i den anden side. Og det vil du blive ved med at kunne hele vejen igennem hvis du har pærer i der dur.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay du sagde U i 2 / P = 33 i 2 / 2,6 = 418 ohm
Men det viste min ohm meter ik. Den viste 40?? Hvordan kan det være? Tak for jeres tid🙂
Godmorgen.
Den stage er en svensk ting, du kan få nye ledpære i Biltema 4 stk for 29kr http://www.biltema.dk/da/Fritid/Jul/Julebelysning-indendors/Adventslysestage-med-LED-2000036695/

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af larswenneberg på 10-12-2016 22:50
Okay du sagde U i 2 / P = 33 i 2 / 2,6 = 418 ohm
Men det viste min ohm meter ik. Den viste 40?? Hvordan kan det være? Tak for jeres tid🙂

Den ohmske modstand er ALTID betydelig mindre i en kold pære, 40 ohm lyder meget sansynlig. Når der kommer spænding over og den er driftvarm, passer udregningen.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
kovas skriver " Godmorgen.
Den stage er en svensk ting, du kan få nye ledpære i Biltema 4 stk for 29kr ".......... det kan ikke betale sig , da du kan købe en ny lysestage hos jem og fix med 7 pærer + en reserve pære for 48 kr.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Okay har ikke lige været med i dag.
Du spurgte hvordan jeg kunne vide det var den med lavest modstand der virker.
Når du måler flere millioner ohm Mohm, så er der ikke gennemgang i en pære.
Jeg har faktisk spilt meget tid på lyskæder hvor pærer er i serie, som andre også skriver køb en ny !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen.

Vi har sådan en stage fra sverige. Tog lige en pære ud og målte den. ca 48ohm på en pære som virker.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Super det målte jeg os min til👍👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis