Hvordan pakker man bundventil vask

Hej forum

 

jeg har købt den her Hans Grohe vandhane focus E til min nye vask i badeværelset.

Mit problem er den medfølgende bundventil.

Der fulgte en gummi pakning og en gummi/stofagtig pakning.

Gummi pakning er til underdel af bundventil og op mod vasken.

Den anden ring er så til at bruge ovenfra når man sætter toppen af bundventil ned i bunden af vasken.

 

jeg har desværre mistet den øverste gummi/stof ventil.

 

men kigger jeg i brugsanvisning ser det også lidt underligt ud.

Der er de sædvanlige billeder.

I dette tilfælde fra 1 til 15.

Det pudsige er at på billede 6 vises at man skal bruge den medfølgende pakning Gummi/stof foroven.

men på billede 9 vises der at den skal smides i skraldespand og man skal bruge noget fra en dåse hvorpå der står installationskit.

 

Nå men den korte version er...hvad skal jeg bruge når toppen af bundventil skal mødes med bund af vask (porcelænet), når jeg ikke har den medfølgende pakning som ikke kan købes løst?

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du nu har "mistet" den øverste pakning, kan du bruge noget installationskit lagt på i et tyndt lag i stedet for den mistede pakning. Pakningen er der for at bundventilen ikke skal ligge direkte på porcelænet. Det er den underste pakning, som sørger for tætningen.

fase
Den øverste er faktisk ikke en pakning, men blot noget der skal beskytte porcelæn. Du kunne sagtens klippe et stykke ud af noget stof, og så bagefter skære det overflødige væk rundt langs kanten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ok tak. jeg fandt den som sagt.
Jeg har brugt den foroven og gummipakning forneden og spændt det til.
Men det er en anelse utæt.

Det kommer helt klart fra den sorte pakning.

Ikke fra hul til bundprop justering og heller ikke fra samling med 90 grader stykket.

Skulle gummi pakning være smurt med noget ?

Skulle gevind være pakket med det der hvide tape (gevind der samler top og bund af bundstykke) som jeg gjorde ved næste gevind hvor 90 grader stykke skrues på?
Det skulle det vel nok.... tsk tsk :-)

Jeg har lige samtidig med dig monteret håndvask med samme slags bundventil. Der er INGEN gevind i afløbssystem der skal pakkes med "det hvide tape" unitape. Der hører en gummipakning til alle samlinger. Enten en almindelig flad hvor 2 lige kanter mødes eller sådan en blå konisk der hvor et rør skal være fleksibel.
Hvis du har problemer med at få den tæt op imod porcelæn, kan den smøres med det salve som man normalt bruger til gevind sammen med pakgarn.
Altså lægge et lille  lag hele vejen rundt på oversiden af pakningen inden den presses op imod porcelæn. Det kan købes i en lille tube.klik her for et eksempel 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ok..tak. Det vil jeg prøve.
Kan vel også være at vasken måske er lidt ujævn der hvor gummi pakning bliver trykket op mod.
Så der er en lille åbning.
Forestiller jeg mig....

jeg prøver salven :-)
Det er netop det salven kan hjælpe på. Min var også "utæt", men det var før jeg fik monteret den stang der skal styre proppen op og ned.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis