altan gulv er to højder?

jeg vil rigtig gerne have nedestående gulv på min altan så det ikke er beton gulv, men problemet er at der er to højdere på vores altan og ved ikke om der findes noget man kan ligge under så jeg kan ligge gulvet eller jeg bare bliver nød til at have det som det er? endelig hjælp, og det er en lejebolig

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kunne jo skøre nogle lister til eller bruge nogle klodser/glasbrikker som du satte under fliserne på den lave del. Hvor mange mm er der forskel?
15 mm - så læg et lag uhøvlede forskallingsbrædder ud. de er 15 og 19 mm og koster ca 3,50 kr/m

 

findes der ikke noget isolering eller noget i den form man kan ligge under evt.?
Joh, der findes vandfast isolering, f.eks. Sundolit (flamingo), men så skal du jo også isolere den høje del og så bliver det rigtigt højt. Men en isolering af en fritsvævende altan giver overhovedet ingen mening i min verden.

 

Annonce
Det giver ingen mening at isolere altanen, som uldal skriver.
Køb det billigste materiale du kan finde - For eksempel: Læg uhøvlede brædder med 2-3 cm mellemrum, Oliehærdet masonit, billigste vandfaste X-finer du kan finde - alt kan bruges bare det nogenlunde kan tåle fugt.

To ulykker kommer sjældent alene.
Det muligt det bare er mig der opfatter det sådan her. Men der er ikke nogen der er interesseret i at isolere altanen. Han spørger efter materialer til at udligne niveau forskellen. Og foreslår selv isolering.

Det muligt du kan finde noget trykfast isolering du kan ligge ud, og bruge. Men det nemmeste er nok bare at købe nogle brædder i 15mm tykkelse, og ligge ud, så de kan fungere som underlag for dine træfliser. Lav nogle små stykker til at ligge imellem de lange brædder, så de ikke kan forskubbe sig når de er lagt. Så behøver du ikke at skrue fliserne fast. Men bare ligge dem oven på.
Når du lægger noget under, skal du være opmærksom på at din altan har fald væk fra huset, så dit nye gulv bliver lige så skævt som det oprindelige, hvis du bruger samme tykkelse underlag.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis