Vigtigt at betongulv er HELT ren, inden flydende spartel?

Hej

Jeg har et støbt betongulv i badeværelset i kælderen, hvor jeg nu skal til at støbe et lag ovenpå med selvnivellerende spartelmasse.

Udfordringen er, at der har været rigtig meget støv i rummet, og efterfølgende har gulvet været vådt nogle steder så støvet sidder godt fast (ikke nok med en grundig støvsuger) - samtidig er gulvet meget ujævnt nu da det er støbt med ret mange sten i grusblandingen så det er heller ikke nemt lige at tørre over med en gulvklud.

Hvor kritisk er det, at der nogle steder er noget støv tilbage på gulvet, inden jeg primer og spartler?

Jeg kan selvfølgelig tage en børste og skure det hele og vaske af, men det er mange timers arbejde, så hvis det ikke er kritisk, vil jeg helst ikke prioritere tiden til det.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du primer er det ikke specielt vigtig, støvet bliver jo vædet op med primer og bliver en del af det, uden at gøre det mindste skade.
I andre tilfælde kan man svumme, hvilket vil sige at børste/koste overfladen over med en cemantvælling. Her forsvinder støvet også op i materialet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok - jamen hvis jeg blot kan prime som hele tiden planlagt, og så er støvet ikke et problem, så er alt jo godt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du bare giver det en tur med støvsugeren så er det helt fint. Der vil altid være en lille smugle støv et sted. Men så længe vi snakker meget små mængder gør det ikke noget. Så igang med at prime, også spartle

I gamle dage kaldte murerne det ikke primer, men støvbinder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du koster bare primeren ud.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også