Gipspuds - lagtykkelse ??

På min knauf goldband gipspuds står der lagtykkelse 8-50mm.

Jeg har spartlet nogle pudsede vægge med et tyndt lag gipspuds (1mm) og filtset disse med et tilfredsstillende resultat. Men er det galt, og hvis ikke, hvorfor hedder lagtykkelsen så ikke 0-50mm....?

Vil i iøvrigt anbefale gipspuds, sandspartel eller noget tredje til udjævning/opretning af pudsede vægge med mindre ujævnheder (under 5mm dybde på lunkerne) ?

På forhånd tak til videnscenter danmark (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...væggene skal efterfølgende males med en glans 5 vægmaling...

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Det er vel fordi at mellem 0 - 2 mm er man ovre i almindelige spartelmasser der lige er et lille nøk finere i overfladen. Men ellers et super produkt der dog ikke skal bruges i vådrum. Feks kan vådrums membran og knauf nærmest ikke arbejde sammen. Har i ihvertfald oplevet ved en renovering at membranen næsten faldt af af sig selv i de felter hvor der tidligere var repareret med knauf.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja har også læst det ikke er til vådrum.... Tak km (: Har du forresten nogle inputs til anden del af mit indlæg ?

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også