Hej alle
Jeg har gulvvarme på det ene badeværelse, hvor der er monteret en fremløbsventil (ja der er...). Der sad en Danfoss RAS-termostat (dem fra midt-firserne) derpå. "Sædet" i termostaten (den som trykker på nålen i pakdåsen) var "slidt op", med det resultat at gulvet blev for varmt.
Efter jeg udskiftede termostaten med en RA-2990, er termostaten/ventilen begyndt jævnligt at brumme/knurre. Denne lyd forplanter sig til de andre radiatorer i huset, hvilket er MEGET irriterende.... (lyder som om nogen borer med en slagboremaskine)...
Hvis jeg skruer lidt op eller ned på termostaten forsvinder lyden - for en tid. Men den kommer igen i løbet af 5 minutter - 5 timer.
Jeg har så prøvet at skifte til en anden Danfoss-RAS termostat (den samme slags som sad der før), men resultatet er det samme.
Jeg har tjekket af nålen i pakdåsen ikke sidder fast, og at den "skål" der sidder i ventil-huset, som pakdåse-nålen trykker på heller ikke sidder fast.
Jeg håber virkelig der er nogen som har et løsningsforslag, da jeg er ved at være træt af at rejse mig 1-10 gange hver nat for at justere lidt på termostaten