Istandsættelse af kælder

Hejsa..

Jeg er igang med at sætte vores kælder i stand og jeg har nu søgt forummet osv div. andre sites igennem for et mere entydligt svar på mit spørgsmål.. Dog uden held så nu prøver jeg selv at oprette en tråd.

Jeg har fjernet gammelt løst puds fra nogle ydrevægge og har nu pudset dem op igen med Weber 280. Som efterfølgende er blevet filset så det har en pæn jævn overflade. Dette har jeg så købt noget diffusionåben maling til.

Og nu kommer mig egentlig spørgsmål så. Jeg skal jo give pudsen en eller anden form for grunder. Kan jeg bruge alm. forankringsgrunder/blåvand til dette? Eller ødelægger jeg puds- og malingens-diffusionsåbne egenskaber eller hvad siger i? 

Mange tak

Hejsa.. Jeg er igang med at sætte vores kælder i... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal dog lige siges at det muligvis kan være fordi jeg ikke har fået fjernet noget af det løse puds inden under. Fordi 280 lager er mega tyndt. Det er ikke lagt på for at lave en lige væg men blot for at lave en pæn "even" overflade. :-) Jeg tror bare jeg lader det være og maler. Det er jo bare en kælder. Men jeg er forsat i tvivl om hvad grunden gør ved åndbarheden :-(
Hej christian,

Jeg har lige læst op på det....langt de fleste forankringsgrundere er diffusionsåbne...det er jo også primært vand og acrylpulver og er alt for tyndt til at kunne lukke en grov sugende overflade helt (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Jeg har selv pudset kældervægge op i 280'eren og malet det hvidt med cempexo - uden forankringsgrunder. Det fik 2 lag maling. Her halvandet år efter står det stadigt funklende.
Jeg fandt noget forankringsgrunder der specifikt stod var diffusionsåben. Så det har fået en ordentlig omgang med det. Og så har jeg malet. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også