Hvilken underskabsbelysning

Jeg søger noget underskabsbelysning til at lyse over mit køkkenbord, men ved ikke hvilken jeg skal købe.

Jeg tænker at det skal være med LED, men er i tvivl om det giver et godt nok lys. Desuden må selve belysningen gerne være forholdsvis billig, både i anskaffelse og i brug!

Er der noget der har et godt bud på hvilken underskabsbelysning jeg bør købe?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

LED kan give rigeligt med lys hvis man vælger de rigtige.
Der er rigtig mange muligheder, men det er cirka sådan at billig i indkøb bliver dyrere i drift. LED har meget billig forbrug og lang levetid, hvilket også bør tages i betragtning.
Jeg har købt noget hos >detled< og var godt tilfreds. Gå ikke under 85-90% i farvegengivelse og ca. 2700 kelvin i lysfarve. Det giver en blød farve.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har nogle HiLux LED bånd under mine overskabe, og det giver et godt arbejdslys. Eneste jeg fortryder, er at det er 2700K i stedet for 3000K, da mit lys er "for gult" aka "for varmt".

Det du dog skal have i baghovedet med LED bånd er, at de har det med at have en forsinket start på 1-3 sekunder, men hvis du som jeg har "lidt vej at gå" fra kontakt til køkken, så er det ikke noget problem.

 

Jeg tror at en LED-skinne vil være bedst til mit behov. Jeg har fundet denne med en RA-værdi på 97 og 3000 kelvin. Egner 3000 kelvin sig ikke bedre til køkkenbelysning fremfor 2700?
http://detled.dk/led-lys-skinner/395-sunflux-led-skinne-12w-i-3000k-1200lm-ra97-100cm.html
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis