Filse på fermacell

Hej.

Er i gang med at lave nyt badeværelse, og har i den forbindelse beklædt væggene med 15mm fermacell efter foreskrifterne. 
Jeg havde regnet med at spartle væggene og så sætte filt op, men nu vil fruen gerne havde væggene er filset i stedet. Væggene er spartlet og står klar til filt eller filsning. Der skal fliser op i brusenischen og bag toilettet. 
Nu kommer det store spørgsmål, har tænkt på om man bare kan trække væggene over med en gang Alfix Durapuds 710, og filse det? Nogen der har erfaring med dette, eller en anden måde at gøre det på? 

Mvh
Philip

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du helt præcis med filsing ??? Er det når der skal filt på eller er det puds der køres over med et filtsebrædt ?
Fermacell har noget vandskurings mørtel.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen få en vandskuret/filmet overflade, som en pudset væg
Hvis det ikke er et krav at der skal være synlige slør efter pudsebrættet kan du bruge vandskuringsmaling eftersom det jo nok skal males alligevel til sidst.

Det kan fåes færdigblandet til alm rum men ved ikke om det findes til vådrum - uanset er det muligt at købe kvartssand og selv blande direkte i malingen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også