Skimmelsvamp bag skab

Hejsa, jeg har lige overtaget vores hus. Bag ved en stor skab som har stået der i 40 år, fandt jeg noget skimmel svamp. Jeg har været igang med at fjerne taleren og vaske det med rodalon og noget af væggen med klorin.

Er der noget der har nogle gode råd til hvad jeg ellers kan gøre og bekæmpe det på den rigtige måde. og kan jeg bare sætte nyt tapet og en fodliste på bagefter eller skal der gøre mere inden.

På forhånd tak.

 


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej aloneiz (er det dit navn ? (: )

Rodalon er muligvis godt nok, men hvis du skal bruge det helt rigtige skal du have fat i feks protox hysan (byggemarkedet, feks xl-byg). Det skal påføres grundigt overalt i hjørner osv.

Hvis du sætter skab op igen er det vigtigt at du sætter det nogle cm fra væggen så der kan komme luft rundt om det. Det samme gælder billeder, overtøj, møbler osv...der skal altid lige være en lille sprække til luft (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Hejsa! Nej det er blot en kaldenavn

Beklager jeg glemte helt at sige tak. Jeg vaskede det ned med Rodalon og Klorin, og så behandlede med protoz hysan.

Jeg har valgt ikke at opsætte noget det samme sted igen, og jeg har sat fodliste og fejeliste op, så det ikke kommer helt ind til væggen igen.

Mange tak for din hjælp
Uden at jeg har nogen særlig forstand på skimmel, burde man så ikke undersøge hvorfor der er kommet skimmel i første omgang, hvis det ikke er åbenlyst. At der har stået et skab er vel ikke en god grund til at der kommer skimmel.
Hej DanP, der var ingen fodliste på, så der kunne komme "fugt" op nede fra unde gulvet, så måske det også kunne have haft en indvirkning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis