Hvilket garderobeskab?

Vi skal have købt et garderobeskab på ca. 4 m til vores soveværelse. Vi ønsker at garderobeskabet skal gøre hverdagen nemmere, og gerne holde i mange år.

Vi har været ude at kigge på garderobeskab følgende steder:
1. Ikea PAX systemet
2. Diverse fra IDEmøbler
3. Diverse fra køkkenfirmaer

Ved hvem ville I købe jeres klædeskab, og har I evt. et 4. bud? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du siger garderobeskab, er det så skabslåger eller skydelåger?

Tænker mange af de forskellige der blir solgt i byggemarkeder er kvaliteten nok meget ens - og sikkert lavet på samme fabrik
Indmaden kan der være stor forskel - om det er 16-19mm tykke plader - og forskellige inventar på skinner, ved HTH køre med 19mm i deres garderobesortiment, og skydelågee skulle også være af go kvalitet - IKEA kender jeg ikke så meget til
Hej. Med 4 meter klædeskab, så forestiller jeg mig der er tale om en hel væg med skabe.
Her vil jeg klart gå efter en løsning hvor der er skydedøren og at de er fra gulv til loft.
Det er lånetyper man kan få i både byggemarkeder, møbelbutikker og køkken forhandlere, men nok ikke IKEA.

Jeg vil nok dele det op i to valg. Først lågesystemerne og der efter den anden del nemlig skabs elementerne i skabet.

For lågernes vedkommende vil jeg se meget på om lågerne er stabile og i det hele taget hvor solidt de virker og naturligvis i et look man kan li.

De indvendige korpus kan skydedøren leverandøren også levere... men ikke meget kan slå IKEA her.. og de har masser af forskellige skuffe og hylde systemer der passer i Pax modulerne. Og husk du behøver jo ikke montere bøjle stængerne inde i skabsmodulerne... de kan fint monteres mellem to skabs korpus 😇

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan jo også vælge en lav det selv løsning og købe skinnerne i byggemarkedet og selv lave lågerne. Og supplere med enten færdige korpus eller selv lave disse også....
Det gjorde jeg på mit skab ved skråvægen, kunne ikke finde noget rigtig brugbart hertil... og supplerede så med et par 75cm Pax udtræks skuffer fra IKEA. Resten er hylder der er lavet på mål. Og bøjlestængerne halv tomme galvaniseret rør... solidt og billigt... de bøjer ikke selv om man hænger 30 skjorter ind på en meter rør......

Min låge er lavet af en tynd plade hvor jeg lavede en ramme uden om... mest for at få dørbredden stor nok.... lågerne e malede.

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også