Miele opvasker 1320 scu - skift af kabel

Hej Forum,

Kabel fra opvaskeren er ikke langt nok og jeg ville derfor skifte det inde i maskinen. Men hverken jeg eller min ditto handy genbo kan greje hvordan den skal åbnes. På bagsiden sidder der et hvidt plastisk skjold, som ikke kan komme af. Så vi tog siden af og der kan vi så se, at det ikke "kun" er tre klemmer der sidder bag dækslet, men en stor plastik klods som er har en bolt på toppen.

Når jeg ikke må bruge forlængerledning gennem køkkenskabe.

Hvad gør jeg så? Må jeg selv sætte en ny kontakt? Må jeg eventuelt gøre det sådan at jeg trækker fra eksisterende kontakt med stikprop? Altså :

1. op med ny kontakt.

2. Trække kabel fra eksisterende kontakt.

3. Ved eksisterende kontakt bare at sætte kablet ind med stikprop.

4. Sætte stik på eksisterende opvaskerledning.

5. Ind med stikprop fra opvasker i ny kontakt

Jeg vil være glad for jeres input.


<p>&#160;Hovedet er godt, men hænderne hører ikke altid efter.</p>
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hohum på 30-11-2016 21:16

Hej Forum,

Kabel fra opvaskeren er ikke langt nok og jeg ville derfor skifte det inde i maskinen. Men hverken jeg eller min ditto handy genbo kan greje hvordan den skal åbnes. På bagsiden sidder der et hvidt plastisk skjold, som ikke kan komme af. Så vi tog siden af og der kan vi så se, at det ikke "kun" er tre klemmer der sidder bag dækslet, men en stor plastik klods som er har en bolt på toppen.

Når jeg ikke må bruge forlængerledning gennem køkkenskabe.

Hvad gør jeg så? Må jeg selv sætte en ny kontakt? Må jeg eventuelt gøre det sådan at jeg trækker fra eksisterende kontakt med stikprop? Altså :

1. op med ny kontakt.

2. Trække kabel fra eksisterende kontakt.

3. Ved eksisterende kontakt bare at sætte kablet ind med stikprop.

4. Sætte stik på eksisterende opvaskerledning.

5. Ind med stikprop fra opvasker i ny kontakt

Jeg vil være glad for jeres input.

Ja, og opvasken hober sig op .

Hvorfor skifter du ikke tilledningen ud med en længere. Du har beskrevet, at du kan se, hvor ledningen ender. Så det burde være muligt at  komme til tilslutningen. Hvis det ikke kan lade sig gøre, og du ikke vil bruge en forlængerledning, bliver du nødt til at lave/få lavet en stikkontakt. Grunden til, at der advares mod brug af forlængerledning, er at forlængerledninger ofte er af for lille tværsnit < 1,5 mm2. Så hvis du bruger en forlængerledning med et tilsrækkelig kvadrat og ledertal, skulle det vel være OK.

1. op med en ny kontakt. Ja

2. trække et kabel fra eksisterende kontakt. Ja

3. ved eksisterende kontakt bare at sætte kablet ind med stikprop. NEJ, det hører til den faste installation, og din metode er ulovlig.

4. sætte stik på den den eksisterende opvaskerledning. Hvad mener du med den eksisterende ledning?

5. ind med stikprop fra opvasker i ny kontakt. Ja

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis