Revnet "blyskørte" på inddækning, tape til fix af dette?

Hej LDS.

Har købt en dejlig landejendom, hvor jeg går og får lavet lidt småting og løse ender.

Har en inddækning ved et tagvindue, som skal ordnes.

"Blyskørtet" som ligger ned mod tegltaget er revnet, og skal derfor tapes eller lign. (Fra bagsiden var min plan, således det ikke er synligt)

Jeg havde først indkøbt bitonium tape fra jem og fix. Det klæbede på ingen måde.
Ind i butikken igen, da jeg troede jeg havde fået en dårlig rulle. Den nye rulle var lige så dårlig, så nu søger jeg ekspertråd. ang. valg af produkt.

Ydermere skal jeg have skørtet klistret fast på mit tegltag igen. Jeg tænker at der i tidernes morgen har været monteret en butyl-streng på undersiden, denne klæber dog ikke mere.

Hvad vil folk anbefale i dag? En klæber eller lign?

På forhånd mange tak.

Hej LDS. Har købt en dejlig landejendom, hvor... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal jeg lige få gjort :-)

Ja det ligner "kunstig bly" så vil du ikke udskifte det, så brug en fugemasse af god kvalitet, du skal nok ikke hive for meget rundt med det, da det nok er ved at være lidt mørt.

Jeg sætter lige dine billeder ind.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak Jens.

Fugemasse kunne bestemt være en mulighed, det er bare lidt svært at dække det "gab" som er, nu det er revnet. Derfor min tanke med en form for tape eller lign Men jeg kunne selvfølgelig lave et meget tyndt stykke plade, og lime/fuge på bagsiden eller noget i den dur.
En meget alsidig fugemasse er "Tec7" - den kan lime/fuge "alt"
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Fedt du lagde billederne ind je_ns !

Men jeg er nødt til at være imod fugemasse som løsning! Syndicate, det her er en af de steder du ikke må spare tid/tage det lave gærde! Du skal løfte inddækningen op og få et stykke fleksibel inddækning lagt op under omhyggeligt, gerne skære op hvor det er fastgjort og rense grundigt af så du kan få et stykke trykket helt op i en ny fuge.

Jeg har været ude på mange vandskader, hvor en dårlig eller skadet konstruktion var forsøgt tætnet med fugemasse, i bedste fald bitumen. Det har en vis levetid, men en dag går det galt, og det er ikke lige steder man går og tjekker hver dag jo (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Mange tak for dit svar.

Det lyder som en god løsning, at få skåret et stykke Wakaflex eller lign til, således jeg kan få det helt ind bagved, og stadig holde det lidt skjult.
Ville jo rent visuelt, være fint at få det til at dække det andet på forsiden, men det er jo umuligt at få tæt igen.

Det er stadig tæt, men revnen vil helt sikkert "vandre" over tid, og derfor ikke længere overlappe kanten af det tegl den ligger på.
Hvad siger folk til dette produkt:

http://netbyggemarked.dk/shop/inddaekning-easy-flex-216p.html?

Klippe sådan et stykke og ligge ind under.

Resten af inddækningen sidder med lidt luft ned mod tagstenene.
Bør jeg klæbe den fast, og evt. med hvad? Fygesne mv., vil jo kunne trænge ind under, så tænkte at det var oplagt at få lagt skørtet pænt ned mod tagstenene på ny..

God aften :-)
Mange tak for dit svar Regmos.

I guder jeg har lavet mange inddækninger hos Velux i tidernes morgen. En skam jeg ikke er der længere, så var det easy at få det fixet
Jeg vil helst ikke skifte hele inddækningen, da resten ikke fejler noget. Det er som sagt kun den ene revne i skørtet, samt det at den "flagrer" lidt.

Du er tømrersvend af guds nåde kan jeg se, hvad siger du til løsningen jeg nævnte lige over dit indlæg?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også