genbrug gasbeton??

Jeg har revet en invendig mur af gasbeton ned og vil gerne genbruge betonon til en anden indvendig konstruktion. 

Kan jeg genbruge de blokke der er gået itu? (save dem til)

og kan jeg bruge mørtel til at samle dem med igen, eller skal de limes?

Og kan man bruge alm skruer i gasbetonon? 

Øjnede lige en besparelse i både materiale og ture til lodsepladsen  

Ps. gode råd til nedtagning af kvartsvingstrappe er velkomne  

 


Teach me how it works - Chris K
Jeg har revet en invendig mur af gasbeton ned og... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
christine - gi endelig tilbagemelding! Håber det bedste! Husk at hæfte halvmuren til væggen. Jeg kommer med champagne til house Warming.
Mojn i æ øjn

 

Jeg har fuld sympati men intentionen om at genbruge byggematerialer - vi gør det selv i stor stil og hvis noget kan upcycles gør vi også det. Som udgangspunkt har jeg opfattet trådstarteren som rimeligt kompetent og tilpas nysgerrig til at undersøge tingene grundigt før hun kaster sig ud i et nyt projekt - men for en god orden skyld vil jeg gerne - uopfordret - give opskriften på lecabeton videre. Normal beton til terrændæk blandes efter opskriften 1 del cement, 3 dele grus og 5 dele nøddesten. Hvis du blander 1½ del cement, 3 dele grus, 2½ dele knust leca og 2½ dele sten får du en let isolerende beton med ca. de samme styrkeegenskaber.

Når jeg laver terrændæk i gamle sylstenshuse, hvor der ofte er problemer med at etablere den lune ramme rigtigt, bruger jeg ovenstående opskrift (med 5 dele lecanødder og ingen sten) i et bånd langs sylstenene på ca. 50 cm. som vådt i vådt bliver støbt sammen med den alm. beton - det virker fantastisk godt isolerende og bliver ufatteligt stærkt.
 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ideen om genbrug er fin ! men jeg tror at du ender med at bruge mere mørtel for at pudse op end du spare på sten !
inden du har fået en pæn overflade har du bandet projektet langt væk og brugt en pæn del ekstra til mørtel
Sorry to say, så tror jeg du har gang i at gøre dig selv en Bjørne tjeneste.
Kør det hele på genbrug, du kommer alligevel til at køre der ned med dine rester, som der vil blive en del af anway

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Ideen er nu ikke helt tosset hvis man altså gider slå brokkerne til skærver. Selv har jeg da støbt flere støttemure med sokkel i haven med murbrokker, beton, marksten i knytnæve størrelser i støbekassetter/bræddeforskalling.
Hej.
Jeg forstår ikke hvorfor I er så negative? Hvis tiden er der så er det vel ikke noget problem. Hvis nogen kan gøre dette i granit https://www.google.dk/search?q=granit+mur&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjX3NatqdjQAhViLZoKHWEECDMQ7AkIMg&biw=1366&bih=659#imgrc=3jOyeek7pNkgqM%3A så kan det ad ikke være så svært i gasbeton. Eller?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Kovas, kan du forestille dig, hvad der er stærkest granit eller en blanding af sand og kalk også kaldet gasbeton?


fase

Ja absolut, men det skal jo ikke bære noget særligt og hugges det fint sammen og mures med den rette mørtel så kan det da sagtens holde til rundt om en vask og støttemur ved et bord. Jeg ville ikke selv bruge tid på det, men det kan da sagtens gøres. Og hvorfor snakker i om betonstøbning og terrændæk. Herregud det er da bare en støtte mur i et køkken. det var ikke fordi jeg ville sammenligne styrken,bare angive hvordan det kan hugges sammen. mener pyramiderne var bygget uden mørtel men stadig så man ikke kunne få en kniv ind imellem stenene


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også