Hvilke beton tegl

Hejsa

 

Jeg har en hus med nogle beton tegnl på, som vi tænker vi gerne vil have skiftet. Grunden er vi har indvendige tagrender som er utætte, og flere steder ved rykning osv er fuger væk, og tager er fyldt med mos.

Jeg har så fået en pris på nyt tag, med nye beton tegn, og i tilbuddet står der så B&C Monier tegl. 

 

Hvilke tegl er gode, dårlige, er der nogle bestemte man skal gå efter, eller være opmærksom på?

 

På forhånd tak

\René

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa

Lige for at få det helt på plads, så er betontagsten ikke tegl.

Det indsnævre det en del, for så er der STORT SET kun Benders, IBF og Monier der laver beton.
Her er det lige meget hvem du vælger.

Betontagsten holder ikke nær så godt som rigtig teglsten, men Tegl er selvfølgelig også noget dyrere.
evt. kan du vælge en betontagsten der har fået en overflade behandling, så tror jeg personligt den holder sig pænt længere.

Hvis du vil over i tegl er den en helt anden snak...


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej Rene
Jeg håber du husker at få skiftet undertaget i samme omgang. Et godt undertag er lige så vigtigt som resten af taget.
Og drop de der betonsten og få lagt rigtigt tegl. Merprisen er lille forhold til arbejdsløn osv. Og du slipper for mos osv og får et smukt tag i mange år fremover.
Vi har Monier engroberede (belagte) betontagsten - og de ser på 5 år pæne ud.. men det er jo svært at sige, i forhold til tegl..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der skal undertag og det hele i samme omgang. Altså de beton sten vi har på nu har ligget i 45år, og fejler som sådan ikke noget udover de er rå, og matte, så synes levetiden er fin, og bor her sikkert ikke om 15 år når børnene er flyttet osv. Hvad gør alm tegl bedre end beton sten? min tanke var også at få nogle engroberede sten på
Har lige snakket med tømren, han siger mer prisen er 30.000 for Viking K13 sort engoberet. huset er ca 160m2 indvendigt, så ved ikke helt hvor stort det udvendige areal er. Hvis vi vælger tegl, er viking så udemærket, eller er der andre man bør vælge?
En krone sparet er måske en krone spildt, jeg er en af de købere der ser på taget når jeg vælger hus, det er der mange der gør, så vælger du et solidt og ikke mindst pænt tag, vil din investering nu komme dig til gode den dag du skal sælge, ved et hurtigere salg / mindre afslag, da taget efter 5 år ikke ligner noget der er 100 år gammelt. Det er mange m2 så merprisen er ikke stor.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis