Skillevæg med slutkant

Hej, vi står og vil lave en skillevæg i gips ved vores træppe ned til kælderen (indenfor). er dog lidt i tvivl om hvordan jeg lige får den sluttet af i den ende som ikke grænser op til væggen. Der er tale om en væg på 3 meter, men rummet er ca.4meter bredt.

Ydermere, hvordan får jeg den stærkeste væg?? Træ eller stålskelet?

 

Tak for jeres hjælp.

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, jeg har selv lige lavet lidt arbejde med gips, dog indvendig efterisolering beklædt med gips. 

Hvad der er stærkest træ / stål ved jeg ikke. Jeg lavede skelettet i træ. Har dog ikke nogen ender som du skal lave, men ud mod vinduer og døre har jeg hjørner på 90 grader.

Mht. til den ende du skal have sluttet af hvor der ikke er væg, er det vel bare 2 udadgående hjørner? I så fald tænker jeg at du først sætter gipsen op på begge sider af væggen, og lader det gå 2-3 cm for langt ud i enden hvor der er luft. Så skærer du et smallere stykke gips og sætter op på enden mellem de to stykker der går for langt ud. 

Herefter skærer du enderne af de stykker der går for langt ud så det passer med stykket imellem så det bliver nogenlunde pænt.

Så smider du hjørneprofiler på hjørnerne (fx http://www.jemogfix.dk/gipsplader-tilbehoer__1680/selvklaebende-hjoerneprofil-til-gipshjoerner_9044224 - eller alternativt nogle i stål eller alu). Til sidst spartler du hjørnerne nogle gange til du er tilfreds med resultatet.

Har lige smidt billede med at et udadgående hjørne fra mit projekt der viser hvad jeg mener  

Held og lykke med det.
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også