Laminat ovenpå klinker?

Hej folkens. 

 

Jeg skal til at lægge laminatgulv ovenpå det eksisterende klinkegulv i gang/køkken. SKAL der fugtspærre under, eller er det unødvendigt? klinkegulve "spærre" vel og det er "tørt" da det har ligget der i over 10 år vil I envidere anbefale at spartle fugerne ud i niveau på klinkerne inden eller kan et underlag på 2/3/4mm klare det? 

 

Det er en midlertidig løsning indtil vi får råd til nyt køkken, så banker  vi de gamle klinker af og så ved jeg godt der skal fugtspærre på der

 

På forhånd tak. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har for 4 år siden lagt laminat ovenpå klinker med 3 mm.underlag,ingen problemer.Men du skal nok ikke ligge laminat der er under 7 mm.Jeg går ud fra,at du har kontrolleret at gulvet er helt plant.

bh
Laminaten er 8 mm Der er enkelte ujævnheder på gulvet i form er klinker der ligger lidt skævt, men ikke andet end nogle milimeter.
Så det er ikke nødvendigt med fugtspærre på? Grunden er at jeg så hellere vil bruge de ekstra mm på noget bedre underlag hvis ikke det et must
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Da du sandsynligvis ikke kender opbygningen af terrændækket ville jeg lægge en 3mm gulvfoam/underlag med dampspærre, tape overlæggene og føre underlaget op bag de kommende fodlister.

Der er forskel på trrændæk, og når der er lagt klinker er det langtfra sikkert at der er en fugtspærre længere nede i konstruktionen. Klinker kan ikke betragtes som fugtspærre.

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
En fugtspærre fylder 0,20 mm så du sparer ikke plads ved at undlade den. Du kan enten lægge den separat eller købe foam inkl. Dampspærre(fugtspærre)

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Jeg havde ikke tænkt tanken at købe det separat. Jeg havde kun Kunne finde det på 2,2mm med fugtspærre og ville selvfølgelig gerne have så god en foam som muligt for rimelighedens grænser. Men køber en 3/4mm og lægger spærre separat. Mange tak for det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også