SAAB 9-5 centrallåsesystem virker ikke

Hej, jeg har problemer med begge mine "nøgler/fjernbetjeninger" til centrallåsesystemet på min SAAB 9-5 Estate 2001. 
De er pludselig holdt op med at virke. I starten var det kun en gang imellem, men nu virker ingen af dem. Batterierne i fjernbetjeningerne er skiftet og jeg har brugt sandpapir for at sikre god kontakt. Når jeg bruger dem som nøglerne manuelt og låser dørene op og starter, fortæller SID display at jeg skal udskifte batteri i nøglen, men det har jeg tjekket. Da bilens akkumulator ikke var helt opladet (målt med syremåler) købte jeg en ny akkumulator og montere den i bilen. Men det løste desværre ikke problemet, fjernbetjeningerne virker stadigvæk ikke. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der kan være galt???

Med venlig hilsen

GBN
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har du jo først skiftet batterier efter det var helt dødt. Det står i instruktionsbogen at det skal gøres øjeblikkeligt, når det begynder at svigte. Kommer der ikke noget op på info-skærmen?
Men prøv alligevel. Stå ved siden af bilen og tryk åben-knappen ned 4 gange for at synkronisere. hvis blinklyset lyser op, virker det igen. Hvis ikke så kør ind til Holm Jensen i Odense

Batterierne i fjerbetjeningerne er skifter et godt stykke tid før fjernbetjeningerne begyndte at svigte. Det med at trykke 4 gange virker ikke. Så du har nok ret uldal, hen til V. Holm Jensen. Nogen anelse om hvad det vil koste? og tidsforbrug.

Med venlig hilsen

GBN
CNN, de sætter nok blot testeret på og nulstiller. 1 time måske.

En forsinket afslutning af spørgsmålet, da jeg også har haft startproblemer (defekt brændstofpumpe) som nu også er løst. Jeg kørte til V.Holm Jensen for at få teste fejlårsagen. De fandt fejlårsagen, da de sagde at det var tændingslåsen der var defekt, og det ville koste fra 3300 kr til 10.000 kr. alt efter hvor meget de skulle skille ad. Pris på fejlfinding 460 kr. som jeg betalte og kørte hjem og søgte på nettet. Her fandt jeg en side som viste hvordan man skilte tændingslåsen af og rensende og smurte den. Jeg monterede tændingslåsen igen, og herefter virkede det perfekt igen. Pris 0 kr.
http://saabworld.net/showthread.php?t=26395

Med venlig hilsen

GBN
Tillykke! Det er om at holde liv i de andægtige kæmper fra Sverige

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis