Væghængt bordplade med ekstra udfordringer

Hejsa, jeg har fået den dejlige opgave af konen at der skal hænges en bordplade op til et skrivebord på det ene værelse.. Der må ikke været ben på det og det kommer kun til at hænge fra 1 væg og kan derfor ikke støttes ekstra i hjørnerne..
For at gøre øvelsen ekstra svær er der lige over bordet et vindue og lige under det en radiator - så hyldeknægte i størrelse stor kan jeg heller ikke lige få plads til..
Bordet skal kun bære en computer skærm og tastatur plus lidt tilbehør.. Så det er ikke tunge ting, ville en lægte under bordpladen og over bordpladen mon kunne holde ok så længe der ikke er nogen der sidder på bordet?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dejlig opgave du har fået

Der er flere muligheder...der skal jo være lidt luft mellem bordplade og radiator, så du burde kunne få plads til den rigtige type vinkelbeslag bag radiatoren og lige præcis komme til at sætte den øverste skrue i, evt med en forlænger i boremaskinen...

Alternativt kan du skrue dem under bordpladen så de støtter på radiatoren forfra, med et stykke gummi imellem, men det er jo ikke kønt..og ellers et par diskrete hvidmalede trekanter i hele bordets dybde, som ligeledes støtter på radiatoren...

Stålwire i loftet...ben der kan klappes op under bordpladen....lime stålrør i muren....magnetfelt

...eller overtale hende til, at der må være 1 ben midt under bordpladen


Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Ja jeg havde ikke lige tænkt over at støtte af på radiatoren med et par trekanter under bordpladen.. det kunne måske godt virke hvis jeg kombinerer det med en lægte på væggen både over og under pladen - så den sidder i en sandwich konstruktion.. Jeg ser lige om jeg kan finde ud af at få uploadet et billede til forummet senere i dag.

Jeg ser ikke umiddelbart en radiator som en hindring. Den kan afmonteres, og når pladen har fået et par solide hyldeknægte - måske specialdesignet -, kan radiatoren monteres igen. Det tager under ½ time at tappe vand af til niveau med etageadskillelsen, tømme- og afmontere radiatoren. Det tager timer at lave alverdens hekseri, der ikke holder, den dag en gæst alligevel sætter sig på pladen ;-).


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu

og til et tastatur høre også gerne et par trætte arme, og når opgaverne bliver for kedelige så også hovedet, og pludselig er der en del mere vægt på bordet

umiddelbart ville jeg se om ikke der kunne findes plads til et par hyldeknægte af denne her type

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Ellers tænk den omvendt.. vend hyldeknægtene om så de går under pladen og op af væggen bagved.. ellers de der industri skinner med huller til knægtene. så kan de skrues fast fra gulv og en meters penge op og fordele vægten på mere af væggen..


Teach me how it works - Chris K
det forlyder nu at det åbenbart skal være et bord som kan foldes ned, som dette:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80217524/

Det er jo en dejlig billig løsning - dog tvivler jeg på at det på nogen måde kan sidde over en radiator, det ser ud til at der er en relativt bred dreje bøjle som holder bordpladen.

Hold den kørende - længe - når du har løst denne opgave får du en ny ;-)

Jeg ville lave noget tilsvarende fra bunden, som var tilpasset radiatoren.


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis