Glasfilt og akustik

Vi har købt en bygning, der skal bruges til frikirke, dvs. kunne rumme aktiviteter med snak, musik, børn & unge etc. Lige nu er akustikken meget dårlig pga. hårde vægge.

Mit spørgsmål er: Gavner det akutikken, at man beklæder vægge med tykt glasfilt? Jeg har læst en del oplæg her på siden om den såkaldte problemløser (ret tykt filt). Der er lidt dyrt, men hvis det dæmper lyden, vil det alligevel være værd at sætte op. Vi vil sætte glasfilt op uanset, da det giver et bedre look til rummet, men hvis tykkelsen ikke indvirker på lyden, kan vi lige så godt sætte alm.glasfilt op.

På forhånd tak, hvis nogen vil rådgive om dette.

Med venlig hilsen

Annette Sund Jespersen


Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg nok godt (Frit citeret fra Pippi Langstrømpe)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender det lidt fra et spejderhus. Der er der klinker på gulvet, murstens vægge og trælofter (med synlige bjælker). Der er kun ca. 2,50 m i lofts højde. Når en flok unge sætter sig på vores stole, så var det næsten ikke til at holde ud at være der. Der blev sat nogle billedrammer op med noget klæde og isoleringsmåtter bagved. Det var ikke en hørbar ændring. Nu er ca. 80 % af loftet beklædt med troldtek plader, det hjælper.
Det kan ikke betale sig at ofre penge på tyk glasfilt, jeg tror ikke det hjælper nævneværdig.
En meget stor del af loftet og eventuelt den øverste del af vægge bør i beklæde med enten troldtek plader eller akustik gipsplader.
Når jeg siger den øverste del af vægge er det fordi jeg ikke kender loftshøjden, og det skal helst sidde udenfor normal rækkevidde når det er sådan et "offentlig" rum. ( Det er "sjov" at pille i)
Og / Eller i skal have tæpper på gulvet. Man kan sagtens få tæpper der kan holde til det.
Jeg har lige lavet musikhjørne i et privat hjem. Der sidder troldtek helt ned på væggen bag klaver og guitar øvehjørne.
E


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej annette,

Det hjælper en smule men er langtfra en decideret problemløser. Der er meget der spiller ind på akustikken....hvordan ser lofter og gulve ud ?

Rumdelere, tæpper, møbler, nedhængte loft-akustikplader hjælper også væsentligt på at stoppe rumklangen...

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Nemlig erik, troldtekt er genialt, så kan man nærmest nøjes med at hviske til hinanden (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Troldtek/lignende er svaret - det kan fåes i en meget fin struktur også.. filt/væv, er blot spild af tid og penge..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tusind tak for gode svar. :-) Troldtekt lyder som et effiktivt produkt. Vi har set på nogle perforerede gibsplader, som er lidt kønnere; men vi har også et budget, der skal overholdes. 

Er der kun (mest) prisen til forskel, eller er den ene slags mere effektiv, end den anden?

 


Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg nok godt (Frit citeret fra Pippi Langstrømpe)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis