Gammel lampeudtag med krog?

Jeg skal til at sætte en lampe op. Det eneste lampe udtag er dette. Jeg kan bare ikke se, hvad jeg lige skal gøre..

 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skynd dig at lukke udtaget med de to skruer, du har skruet ud. Du skal skrabe maling og andet af på forsiden, så dukker tilslutningsklemmerne op. Ledningerne på bagsiden er isoleret med et isolerstof som nu har en alder, der gør at det nemt smuldrer.

fase

Jeg har nu prøvet at skrabe maling af, men jeg synes nu stadig det ser meget mærkeligt ud. Her er nogle billeder af det:

Da jeg skruede den på igen efter at have taget den af, knækkede noget af plastikken desværre af der hvor skruen sidder. Er der evt. mulighed for at købe en ny plastik-ting til at sætte på i stedet for den med krog?

Der er ingen plastik i den udløbsroset, fordi selve rosetten er af porcelæn. Skruerne til de klemmer, du skal bruge, sidder i siden og hullerne til ledningerne er fra neden. Du skal nok skrabe lidt mere maling af også i hullerne for at komme til klemmerne. Mig bekendt findes der ikke et udtag, der lige passer på den dåse.

fase
Okay, så porcelæn

Nu ved jeg virkelig ikke særlig meget om det, men bliver det ikke rigtig grimt? At splitte ledningen til to og så bare stikke det op i de to huller i bunden. Kan det virkelig passe det er lavet så upraktisk?

Og mange tak for dine svar forøvrigt!
Det bliver ikke at se, for du skal selvfølgelig have en baldakin på din lampeledning til at skjule hele herligheden, så det skal nok blive pænt. Det er ikke meningen, at hverken krog eller roset skal være synlig, når du er færdig.

fase
Annonce
Der er huller i siden på roseten 2 store og 2 små ved siden af hianden du skal bruge de 2 små huller hvor der sidder en skrue som du løsner så du kan putte ledningen op hullerne i bunden af roseten.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Skrevet af S. Fabrin på 29-11-2016 15:38
Det bliver ikke at se, for du skal selvfølgelig have en baldakin på din lampeledning til at skjule hele herligheden, så det skal nok blive pænt. Det er ikke meningen, at hverken krog eller roset skal være synlig, når du er færdig.

 

Jeg vil faktisk ikke have lampen til at hænge direkte under, men fører ledningen hen og så hænge lampen et andet sted. Så havde jeg tænkt mig at skjule ledningen. Kan det på nogen måde gøres flot så? For putter jeg en baldakin på, vil ledningen jo så skulle føres op i en kabelkanal som hænger langs loftet. Så vil ledningen jo snoe fra baldakinen og så op til kabelskjuleren. Nogle gode idéer? Kan man få en baldakin hvor ledningen går ud fra siden, ved du det?

Og endnu en gang mange tak for din hjælp!

 

Skrevet af karl smart på 29-11-2016 16:43
Der er huller i siden på roseten 2 store og 2 små ved siden af hianden du skal bruge de 2 små huller hvor der sidder en skrue som du løsner så du kan putte ledningen op hullerne i bunden af roseten.......

 

Tusinde tak for den gode beskrivelse, det prøver jeg så! :-D

 

Baldakinen er tytpisk lavet i blød plast. som er til at klippe eller skære i. Hvordan det kan laves, så det ser pænt ud, er svært at udtale sig om uden at have set det på stedet.

fase
Som Fabrin skriver ud af siden på baldakin med den ledning du skal bruge. Så tager du en stump overflødig ledning, og binder omkring krogen med en knude (uden at tilslutte denne) . Den trækker du så igennem baldakinnen så denne kan hænge pænt. Til slut klipper du den overflødige ende af lige under baldakinen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også