áfbryder og lys udenfor

Hej

Fik løst mit problem sidst her inde så jeg prøver lige igen...

Har sat lys op ned til mit brændeskur og en stikkontakt nede i skuret.

Ved døren er en afbryder og ledningerne ude fra har jeg samlet i en dåse nede ved jorden.

Kunne det laves på en smarter måde og hvordan skal ledningerne samles??

De 2 3 leder i dåsen der går den ene op til afbryderen og den anden går i en lampe der hænger på vægen.

Den ene 5 leder går ud til nogle lamper der står langs gangstien og inde i skurret samt en stikkontakt der af monteret i skurret..

Den sidste 5 leder bliver trukket op på loftet og ned i tavlen.

 

Kunne jeg lave det bedre f.eks. ved og samle nogle ledninger på loftet hvis ikke det er for sent da de er klippet af.

Hvordan skal ledningerne samles?

Går ud fra et alle jord samles sammen og alle de blå skal samles sammen.

 


VM
Hej Fik løst mit problem sidst her inde så jeg... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det gir rigtig god mening.
det jeg har lavet forkert er vel at jeg har monteret en samledåse på væggen ca. 30 cm over gulvet hvor alle kabler er samlet i.

I den ende hvor tavlen er ser det sådan ud...


der kunne jeg godt tænke mig at monter ledningerne i en "gruppe" eller sikring for sig selv.
kan de monteres sammen med "lys i fyrrum" eller skal der en ny automatsikring i?
Hvis lyser kortslutter pga. fugt i udendøres lys vil det ved ikke slukke for jordvarmen?

er der nogle fordel i at udskifte den 5 leder kabel til en 3 leder eller er det en fordel på sigt nu jeg har trukket den??

VM

Det er aldrig en bagdel at have et par ledninger ekstra.
Når nu elektriker kommer og montere det så bør han gøre det på en gruppe under et andet HPFI som jordvarmen og fryser kører på. Det ser ud som om Fyrrum er under HPFI 2 Medens jordvarme er under HPFI 1 Men fryser ??

Det er højst sandsynlig at det er HPFI der slår fra i tilfælde af fugt i det udvendige lys. (Eller oversvømmelse op til din lidt lave samledåse)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu gætter jeg - men er billedet af samledåsen ikke bare roteret? Så den i virkeligheden ikke sidder så tæt på jorden som det ser ud til?
Der er oplyst at dåsen sidder 30 cm. over jorden. Samtidig er det oplyst, at der er en afgang til belysning af et gangareal. Kabler, der føres mindre end 50 mm over jord/gulv, skal beskyttes mod mekanisk skade.

fase
jo billedet er roteret det ved jeg ikke hvorfor det bliver når jeg ligger dem ind..
De 2 3leder går ind i toppen af dåsen.
Der er 35 cm fra gulv til bund af dåse

VM
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis