Loftlem og nyt loft

Hej folkens. jeg er ved at sætte nyt loft op og er løbet ind i et problem. det har ikke været muligt for mig at pille det gamle loft ned og jeg er så ved at sætte det nye ludbehandlet brædder op. problemet er så at lemmen sidder så tæt på væggen at den ikke ville kunne åbne fordi loftet så vil støde på væg/skyggeliste da den bare sidder med alm hængsler. kan man få nogle løse hængsler som nærmest kærer lidt frem når man åbner lemmen så den går "fri" fra skyggeliste? 

På forhånd tak

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej mugge (:

Dvs du beklæder lemmen med de ludbehandlede brædder...? Kan du ikke flytte hængslerne længere ned så de flugter med dit nye loft ?

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Det er lidt svært at rådgive dig i detaljer. Som skrevet ovenfor flytte hængsler ned. jo længere ned hængslets omdrejningspunkt er jo mere bliver lemmen skubbet fremad. Du ser på en almindelig dør at hængslet sidder 10-12 mm "inde i rummet"
Skal du have skjulte hængsler der gør det samme skal du over at kigge på køkkenlåge hængsler. De har netop noget af den funktion. Men de er måske lidt vanskeligere at montere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis jeg rykker hængslerne ned, vil selve lågen så ikke blive forskudt i forhold til loftet? Kan man tilføje et billede, for så var det måske nemmere
Når du vil svare skal du trykke på fanen >åbn editor< Så kommer du til en side hvor der øverst er etn værktøjslinje. Den længst til venstre er tilføj billede.
Ellers vil jeg sige at du naturligvis skal rykke begge halvdele af hængsel. Altså både på loftet og på lemmen. Så skulle du stadig kunne få lemmen til at flugte med loftet. Der skal måske trylles lidt med et stykke træ eller med en stemmejern.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 25-11-2016 23:41
Når du vil svare skal du trykke på fanen >åbn editor< Så kommer du til en side hvor der øverst er etn værktøjslinje. Den længst til venstre er tilføj billede.
Ellers vil jeg sige at du naturligvis skal rykke begge halvdele af hængsel. Altså både på loftet og på lemmen. Så skulle du stadig kunne få lemmen til at flugte med loftet. Der skal måske trylles lidt med et stykke træ eller med en stemmejern.


Tror det lykkedes med billeder
Hængslerne sidder allerede så langt nede de kan. Og som i kan se så er der ikke meget plads bagtil væggen :/
Annonce
Billeder overgår igen tusind ord (:
Jeg tænkte flere muligheder igennem men ender samme sted : skru rammen løs og flyt lemmen 5 cm væk fra væggen...det tror jeg er hurtigst, sikrest og bedst !
....Alt er bare lettere i gamle huse uden dampspærre

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Er det ikke bøvlet at skulle skære ud til lemmen :/ Og vil jeg egentlig ikke få samme problem med det nye loft der så vil skrabe på den smule loft der skal sidde på det lille stykke ind til væggen fra lemmen?
Men det typisk, det skulle bare lige være en hurtig løsning indtil vi fik råd til det i hele hytten og så driller det! (Det gamle loft er samlet før de satte gipsvægge op så det lapper ind over fra stuen af)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis