ophængning af køkkenlamper haster lidt :)

Hej 

Jeg har to lamper som den her http://www.lampeabc.dk/shop/read-14-pendel-1596p.html de skal hænge over spisebordet i køkken ... der er lampeudtag lige ved siden af ... hvad gør jeg ... jeg vil gerne undgå en masse ledningsvirvar bare for to små lamper ... i hver ophængningsdel er der hul til ledning .. så kan jeg forbinde de to lamper uden problemer ... men den ledning der skal til lampeudtag hvor søren får jeg plads til den ? kan man bore et ekstra hul i den roset (eller hvad den hedder den der skjuler ledninger og som ophæng er monteret i) så det bliver pænt ? 

 

mange hilsner og god weekend

Lene


man kan hvad man vil ... indtil det modsatte er bevist
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til
Dit link virker ikke, men du må ikke bore huller i dækslet til dit lampeudtag, fordi ledningen skal trækaflastes.
Det kræver mere end almideligt godt håndelag at få 2 ledninger ind under aflastningen i et lampeudtag, men det kan lade sig gøre
Alternativt, køber du en samledåse Klik her og sætter den hvor den ene pendel er sat fast i loftet, og så fordeler ud derfra...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej igen kan godt se min formulering er lidt præget af frustration over lamperne
Det er den metalfætter der sidder oppe ved loftet og pynter ved at dække alle de ledninger der er samlet så det er bare pynt ... De lamper jeg har kan du se på Bauhaus.. De hedder Read14 og er bare to små pendler ... Det generede mig bare at der mangler et hul i den ene lampe da de hænger så det ser tosset ud hvis der skal være to ledninger til udtag og ja det kan være noget af en præstation at få aflastning sat over to ledninger

man kan hvad man vil ... indtil det modsatte er bevist

Velkommen på LDS
Billedet a lamper på Bauhaus viser netop kun lampen, og ikke den "metalfætter" som jeg kalder baldakin. Men det er nu også ligemeget jeg tror jeg har forstået opgaven. Der er flere muligheder.
1. Hæng begge lamper op i en pendelophæng, som denne. Smid de baldakiner væk og lad begge ledninger komme op i lampeudtag. Du skal ikke at bore ekstra huller i lampeudtag. Når du har taget dæksel af kan du se at hullet kan udvides, Der sidder en udslagsring så det er den beregnet til. Når du har lamper i rigtige højde, målt ledning af m.m. Løfter du lamper meget op i ophæng, så det er lettere at montere ledninger. Bagefter sænker du lamper ned så ledningen er stram. Det synes jeg er den smarteste løsning. ELLER

2. Hvis du har træ liste loft er der nogle linjer i det som kan give plads til at ledningen kan forsvinde op over selv om din baldakin sidder helt imod loftet. Så er problemet løst. ELLER

3. bore et hul i din baldakin, som så bør fores med en gummiring så den skarpe kant ikke beskadiger ledning. ELLER

4. Med en metal sav saver du 2 små riller ned i kanten af baldakin, afstand ca. 6 mm Med skævbider bøjer du den flap der fremkommer ind i baldakinen og der er nu plads til ledning ganske tæt på loftet.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

 

Skrevet af ev elmand på 25-11-2016 23:08

Velkommen på LDS
Billedet a lamper på Bauhaus viser netop kun lampen, og ikke den "metalfætter" som jeg kalder baldakin. Men det er nu også ligemeget jeg tror jeg har forstået opgaven. Der er flere muligheder.
1. Hæng begge lamper op i en pendelophæng, som denne. Smid de baldakiner væk og lad begge ledninger komme op i lampeudtag. Du skal ikke at bore ekstra huller i lampeudtag. Når du har taget dæksel af kan du se at hullet kan udvides, Der sidder en udslagsring så det er den beregnet til. Når du har lamper i rigtige højde, målt ledning af m.m. Løfter du lamper meget op i ophæng, så det er lettere at montere ledninger. Bagefter sænker du lamper ned så ledningen er stram. Det synes jeg er den smarteste løsning. ELLER

2. Hvis du har træ liste loft er der nogle linjer i det som kan give plads til at ledningen kan forsvinde op over selv om din baldakin sidder helt imod loftet. Så er problemet løst. ELLER

3. bore et hul i din baldakin, som så bør fores med en gummiring så den skarpe kant ikke beskadiger ledning. ELLER

4. Med en metal sav saver du 2 små riller ned i kanten af baldakin, afstand ca. 6 mm Med skævbider bøjer du den flap der fremkommer ind i baldakinen og der er nu plads til ledning ganske tæt på loftet.

 

1....Hvis ikke baldakin kom på så vil jeg ende med at skulle skifte hele ledningen da ledning fra lampen er monteret i en samlemuffe klar til at sætte ledning i til udtag ... så det ville ikke være muligt da jeg vist ikke må skifte ledning på fatningen .. og der er meget der er mere charmerende end en samlemuffe  

jeg ved ikke med dækslet på lampeudtag .. det er jo en ældre sag ... det er vel fra 80'erne 

2... vi har desværre gipslofter

3... der medfølger en gummiring eller noget der kan bruges så det må jeg overveje 

sagen er at jeg har hængt lamperne op .. vi skal have gæster i weekenden så det var nødvendigt jeg valgte at lade ledningen mellem lampeudtag og loft gå mellem baldakin og loft så den blev klemt lidt sammen for at kunne være der men det ser rigtigt fornuftigt ud

 

Tak for alle buddene ... det er skønt at få lidt andre øjne på da man kan ende med ikke at se det mest nærliggende

 

 


man kan hvad man vil ... indtil det modsatte er bevist
Den løsning du har valgt har jeg ofte brugt. Det er meget tæt på min løsning nr. 4 som du jo kan lave hvis dine gæster kommer med bemærkninger- (Det er nu mest en selv der kan se de små detaljer )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis