Start af kold Yanmar dieselmotor

svenliss
svenliss
149 5700

Min Yanmar indenbords 1GM10, der jo ikke har glødetråd, er meget vanskelig at starte her i den kolde tid.

Nogen der har gode tips til hvad man så gør, - når man ikke vil lænse batteriet helt.

Jeg tænker andre måder at varme motoren på.. (varm luft, eller ???)

Nogen må kende tricks.

TAK

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JOY
JOY
81 5600
Prøv om den er startvillig uden kilerem til generatoren
så tager vi den derfra
Mvh. JOY

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
Nitter
Nitter
5942 7700
Bruger du dekompressionsventilen under start ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Udover det allerede nævnte er det super vigtigt at dit batteri er i topform, og gerne et batteri (større end nødvendigt)
Så skal selve motoren være i form, så dyser og kompression er 100 % ok.

Selvfølgeligt ville det være optimalt, hvis motor og olie, samt batteri er opvarmet til 20 gr c men vel næppe praktisk muligt..


Hellere eje, end at leje.
Annonce
svenliss
svenliss Trådstarter
149 5700
Hej Nitter! Ja, jeg bruger ventilen, men lidt i blinde.. Beskriv gerne den rækkefølge af "startgreb" i startproceduren, som du mener er den optimale.
Jeg er faktisk meget uerfaren med de ting, så derfor: Klip det lidt ud i pap..
Mvh. Svend
Nitter
Nitter
5942 7700
Det kan jeg nemt.

1. Dekompressionsventil åben.
2. Lad starteren trække motoren op på fulde omdrejninger.
3. Slip dekompressionsventilen mens du stadig kører på starteren.

Og så skulle motoren helst starte.

Lille trick. Ved vintertid bruger du en tynd olie, eks. 5w30.

Hjælper det ikke, kan vi også andre små trick. Men skal lige have at vide om det er din fornemmelse at starteren kan trække motoren rundt med en rimelig fart ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
lynæs
lynæs
5070 5400
hvis du har 240V ombord, ville det hjælpe at sætte en varmeblæser ned til motoren i et par min.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
svenliss
svenliss Trådstarter
149 5700
Tak Lynæs - jeg har fantaseret lidt i samme retning, og nu vil jeg prøve det, og selvfølgelig holde øje med..
Mvh. Svend
shortcut
shortcut
683 9900
Tips fra Nordsverige: Lån konens hårtørrer og varm direkte ind i indsugningen et minut eller 2...
Forbavsende effekt...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
svenliss
svenliss Trådstarter
149 5700
Tak shortcut.
Måske var det dette tricks min underbevidsthed efterlyste - jeg har også en håndværker-varmeblæser - altså en hånd én...
Men måske bliver den for voldsom - ved der ligger et skumgummifilter i indsugningen, som vel kan få det for varmt.
Nå, jeg prøver forsigtig en af dagene - og giver selvfølgelig en melding her i tråden.
S. Fabrin
S. Fabrin
9590 4400
Har du prøvet med et skud dieselstart?

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

  1. Gummi til motorophæng
    Lav-Båd (9 svar)
  2. Dieselmotoren funktioner
    Bådmotorer (101 svar)
  3. Yanmar 1GM10 dieselmotor - vinterklargøring?
    Lav-Båd (9 svar)
  4. Indenbords motor: Vire vs. Bukh
    Bådmotorer (40 svar)
  5. Yanmar 9 hk. startbesvær
    Bådmotorer (21 svar)
  6. Afmontering af skrueaksel
    Bådmotorer (22 svar)
  7. Sabb 8hk og dynastarter
    Bådmotorer (28 svar)
  8. Martec anlæg på Yanmar 1gm10
    Bådmotorer (1 svar)
  9. kadankryds
    Lav-Båd (6 svar)
  10. yanmar bådmotor vil ikke starte
    Bådmotorer (38 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her