Afterbehandling ad pudsning af pejs og væg

Jeg har "snydt" og fået en murer til at pudse min pejs og den væg som pejsen er en del af (murstensvæg). Det er en fuldpudsning så man kan ikke se stenene under pudsen.

Mureren har gjort et super stykke arbejde MEN der er selvfølgelig stadig små "huller" og ujævnheder - det er jo trods alt alm. pudsemørtel han har brugt.

Mit spørgsmål går på hvordan I ville efterbehandle den pudsede pejs og væg.

Væggen kommer til at støde op til gipsvægge med filt. Min første ide var bare at male væggen/pejsen med diffusionsåben maling, men nu bliver jeg i tvivl om at udtrykket bliver for "groft". Bør jeg spartle væggen?

Ser frem til in-put! Tak.

Jette, Lyngby
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kan man jo ikke se det her, og derfor bliver det jo et skud i tågen.
Jeg ville nok bare male den. og lade det stå som kontrast til den "fine væg" Bliver du træt af det kan du jo altid købe en spand medium sandspartel og give det en tur af det. Men lad det være som det er et par år, så er det måske tid til forandring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er en gammel tråd men jeg vil høre hvis men kan brug sandspartel omkring et pejs uden at det sprækker? Jeg har også pudset min skorsten op men vil gerne have et glat finish.

1. Kan men brug sandspartel når væg bliver omkring 65 grader varme?
2. Kan men brug stålhjørner hjørnebeskytter?
3. Kan men brug filt omkring et pejs?

Hvis men brug sandspartel og hjørnebeskytter vil det revner pga varme?

Håber i kan hjælp?

På forhånd tak!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej @myatix.
har du fundet svar på dine spørgsmål? jeg kunne nemlig også godt bruge noget input på det du spørger om.
@Godow do... Det hurtige svar på de ovennævnte 3 spørgsmål som jeg stillede er nej, nej og nej...

Jeg brugte en lerpuds til sidste, som har fungeret rigtig godt men vær opmærksom på at maling ikke klæber til ler som den gør ved sandspartel så du skal være forsigtig med ikke at klæbe malertap på væggen osv.
Mange tak for dit svar, så bliver det lerpuds 👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også