Udendørs stik / lampe

Hej
Uden for døren til mit hønsehus sidder en boks med ledninger i.
Den har indtil for nyligt været brugt til at forsyne et elhegn til marken.

Er det muligt at sætte både lampe og stik op ud fra dennne boks. Der er trukket tykt installationskabel med 3 ledninger til dåsen

Hvis ja vær sød at vise ledningsforløbet

Findes det ikke bliver det opfundet
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med 3 leder kabel har den ene leder sikkert farven gul/grøn er jordledning og må ikke bruges til andet.
Så er der altså kun 2 ledere tilbage at gøre godt med.
Der kan du sætte en stikkontakt og en lampe med afbryder hvis den tændes lige ved stikkontakt.
Du kan også sætte en stikkontakt og en lampe med sensor, så tænder den når du går ned imod hønsehus.
Endelig kan du sætte en afbryder oppe ved huset, og lade det tænde lampen. Skal du så have stikkontakt også må du finder dig i at den kun har strøm når lampen er tændt.
Så før der kommer en forklaring skal du fortælle hvilke farver der er i kabel, Hvad det udgår fra oppe i huset, samt hvad det nærmere er der ønskes af de ovenstående løsninger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Med grå sort og rød har du faktisk flere muligheder. Som jeg skrev regnede jeg med at der var en gul/grøn med i kablet. Men det her er et noget ældre kabel, og mon ikke der sidder en afbryder indenfor i stuehuset som kan tænde noget. Det var ofte placeret i soveværelse, så man kunne slukke lyset ved hønsene når man gik i seng.
Når nu du ikke har jordleder med bør du købe en eller andet plast lampe. Der skal så være et symbol på den for dobbelt isolereret. Det er 2 små kvadrater den ene inde i den anden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja kablet er vist en ældre model og jo der sidder en afbryder inden for døren.

Har fundet noget der hedder drybox. I den kan sidde en 3 stik ip 44 fordeler med klapper. Så kan jeg lave to lamper og stadig ha et stik.

Kan det mon bruges?

Findes det ikke bliver det opfundet
Den kende jeg ikke lige, men du kan have en samledåse, som f.eks. membrandåsen. Så kan enhver lampe eller 2 tilsluttes, og en stænktæt stikk. begge med en stump kabel fra membrandåsen. Når du skriver uden for døren går jeg ud fra at det er ude i det fri.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Fandt ud af at den kasse er besværlig at ha med at gøre og er ikke beregnet til en permanent løsning.

Ja samledåsen er ude i det fri og der er en afbryder lige inden for døren

Som jeg forstår kan jeg få både 2 lamper og en stikkontakt sluttet til den dåse hvori der er en sort, en grå og en rød ledning?

Er du sød at lave et lille simpelt diagram der viser hvordan, så bliver jeg super glad, for der er meget mørkt derude efter 5 på denne årstid.


Findes det ikke bliver det opfundet
Mange tak

Det er ikke bare pædagogisk, der er et meget let overskueligt diagram.
Jeg må en tur ned til den lokale el handel.
Hvor jeg glæder mig til at kunne smutte i hønsehuset med lys på vejen.

Findes det ikke bliver det opfundet

Måske er der lidt jeg har misforstået. Det her giver faktisk ikke "lys på vejen derned"

Det er faktisk tegnet så lampen tænder indenfor døren i hønsehuset (Kan være lys i hønsehuset). Jeg laver en ny i aften så den udv. lampe tænder på den kontakt du allerede har i stuehuset.

Det er tilsyneladende det du ønsker. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis