Bordplade / skrivebord / montering v. gipsvæg?

Hej.

Jeg er netop flyttet og mangler nu et skrivebord - istedet for at købe noget IKEA / Jysk-halløj som ikke passer ind i mine ønskede mål, så har jeg købt en rå bordplade af ask-træ - 160 x 61 x 2,6cm.

Første tanke var at sætte en "pind" fast vandret på gipsvæggen dér hvor bordet skal stå, så pladen bagerst kan hvile på denne pind, og så sætte bordben ude for enderne...
- men jeg er blevet i tvivl om bæreevnen, og om min pind ikke vil "vride", pga de skruer jeg ville bruge?
- min "pind" er 2cm på vandrette led og 6-7cm på lodrette led.
- det er enkeltpladet gipsvæg og jeg kan ikke finde profilbrædderne / reklarne inde bagved, mindre jeg skaffer en håndscanner.
- jeg har købt Fischers Powerknot Black gipsskruer - det er dem der krøller en plastik-klump sammen på bagsiden af gipsvæggen - men min tidligere erfaring er at de ikke bliver "stramme" og altid vil have lidt flex i sig?
- vil denne flex ikke afsætte sig i min "bære-pind" og dermed "tilte" - og dermed skabe "luft" mellem gipsvæg og bordplade?

Grunden til jeg spørger om den vil vride ud fra væggen, er at jeg netop har opsat en knagerække til jakker, med samme skruer, også i gipsvæg, og hér vrider knagerækken allerede :/

Andre ideer og forslag til at sætte en simpel bordplade op, lytter jeg gerne til ! - har også haft tanken med fire simple bordben, men tænker at det bliver for vaklet og ustabilt?

Paint-tegning for illustrering

 

 

Hej. Jeg er netop flyttet og mangler nu et... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Med træskruer, menes der da skruer lavet af træ?...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skruer lavet af træ. Ja det er klart. De hedder rettelig sikkert spånskruer, så de er vist lavet af  ????   Ligesom der med gipsplugs menes plugs lavet af gips. Og med murbor menes bor der er lavet af mur.  Det kunne der komme meget sjov ud af.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Også meget praktisk rent transportmæssigt hvis man kan købe en "gips væg" i en pose og så sætte den op når den er hjemme hvor den skal stå
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Lidt det samme med "flydende trægulv". Kan købes i spand, hældes ud hjemme, og vupti har du plankegulv
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis