VVB til Pillefyr

Hej jeg har en metro therm 2643 vvb og den er med indbygget thermostat. Nu har jeg læst at man kan bruge selve thermostat som føler til varmtvandspriotering på pillefyr. Nu vil jeg træk en ledning til fyret., men hvad for en ledning skal jeg tage ind i vvb så det virker? Der sidder selve strøm ledning til thermostat (brun,blå,sort, jord) og så går der en grøn ledning fra thermostat in i beholder (føler). Så der er nogen valg muligheder?

 frank

Hej jeg har en metro therm 2643 vvb og den er med... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke lige lægge et billede op her via telefonen men brun= 2 og blå= 4 og sort= 1

 frank

Hej.
Jeg ku altså godt lide at vide hvilket pillefyr det drejer sig om. Og hvad er det du vil styre med strøm fra vvb? er det en motorventil? så er det fint. Er det start stop af fyret så synes jeg ikke det er en god ide.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej kovas. Det er en twin bio 16kw fra kostrezwas købt ved Knsb i lille skensved. Det var for det første at prøve til start stop. Og hvis det ikke virker så bliver det nok med at den skal styre 3 vejs ventil. Hvorfor mener du at det ikke er en god ide med at den skal styre start/stop

 frank

Hej.
De fleste moderne pillefyr har en masse elektronik. De kan godt tåle en strømafbrydelse, men det er ikke meningen at man skal styre fyret på den måde. Den smule jeg kan finde om dit fyr( som jeg slet ikke kender) så er der en masse muligheder i styringen. Hot water temperture hot water programming. Jeg ville læse manualen og se om ikkke styringen giver dig de muligheder som du efterlyser.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for svaret. Det vil jeg lige undersøge. Jeg tænkte på de baner fordi så man kunne bruge det til om sommer. Jeg ved nok der er ikke mange af de pillefyr men det er elllers en fin og nemt fyr. Det er bare piller i og tændt for den. Så er der selvfølglig lidt fin justering og det hele men det har man også ved de andre. Og lige nu er jeg nede på 16 kg for 145 m2 middel isolering

 frank

Annonce
Hej Frank.
https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjhqo-rxL_QAhWMEywKHewSBe8QFggwMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.harjukliima.ee%2Fdownload%2Fkostrzewa%2520platinum%2520bio%2520eng.pdf&usg=AFQjCNEg2uhlLcfmqPphKCdS38Odln_ziw
Der er nogle meget omfattende programeringsmuligheder. Du kan sætte forskellige indetemperature og styre din vv-produktion Du skal ha en ntc sensor (står på s 61) ind i vvb-en.det kan lade sig gøre, men selve programmeringen vil nok ta noget tid ( i hvert fald for mig hvis jeg skulle regne det ud)

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mange tak Kovas.
Det prøver jeg lige at se på

 frank

Hej Kovas. Ja det burde kunne lykkes. Men det med at jeg tænker på at bruge thermostaten er pga at jeg har en føler i vvb's dykkelomme til en thermostat som lukker/Åbner for varmen hvis vandet bliver for kold. Og som jeg kunne se på nettet at den thermostat er spændningsløs og kan bruges til at give signal til fyret, så tænkte jeg fint så kan jeg bruge den til at starte fyret med. Men det kan være jeg skal ringe til knsb og høre om det er muligt ved denne type fyr/styring

 frank

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis