Hjælp til råd med aftræk til skorsten

Hej

Jeg skal have installeret min tørretumbler med aftræk.

Der hvor tørretumbleren skal installeres, har der tidligere været installation til oliefyr , derfor er der en muret skorsten som ik bruges,

Kan jeg bruge denne skorsten som aftræk til tørretumbleren ?
Eller er det en dårlig ide ?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det mener jeg er en ganske udmærket ide.
Jeg har selv muret en ekstra skorstenpibe på huset sådan "bare for pynt"
Den er brugt til afkast fra genvinding og emhætte.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det gør det måske lige når du kører. Men det tørrer ud igen inden næste kørsel, så det mener jeg ikke er noget problem.
Skorsten er på ingen måde sart overfor lidt kondens.

Man har da i mange år brugt at koble aftræk fra gasfyr på en skorsten. Inden man opfandt de kondenserende kedler afgav de meget kondensvand, og det var over hele døgnet.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvor kan man ringe hen og få det 100% bekræftet op man kan det uden problemer?
Den eneste jeg kan komme i tanker om er skorstensfejer. Du har vel sagtens afmeldt den som fyrings aftræk. Men han vil nok svare alligevel. Om han kan komme med et 100% svar ved jeg ikke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Den smule kondens der kan opstå i skorstenen er vel på ingen måder at sammenligne med en gang kraftig regnvejr........ Og det taget skorstenen jo ikke skade af, så der er INGEN problemer med at bruge den til aftræk :-)
Vil også slutte mig til det kor.. Det er en udemærket løsning. Skorstenen tager ikke skade af den smule fugt.
Tørretumbleren sender alligevel temmelig meget luft med sammen med fugten.
Vil umiddelbart mene, der ved visse vindretninger kan komme til at lugte af sur skorsten i tumbler og rummet hvor den står.

Vil kraftigt anbefale dig og føre luften gennem rør på vanlig måde. Om du så fører røret op gennem skorstenen gør ikke noget.

Men hvorfor ikke anskaffe en kondenstumbler i stedet, de er meget billigere i drift da de ikke sender varmen op til gråspurvene.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har snakket med flere skorstensfejer og de sagde det kunne man sagtens, det er minimalt hvad der kommer af kondens, man skulle bare lave et lille hul i bunden så der kunne komme gennemtræk, så ingen Problemer ... ang kondens tumbler larmer de af h til. Og der blir meget fugtigt i det rum de står i...
Skrevet af murer1 på 23-11-2016 19:38
Jeg har snakket med flere skorstensfejer og de sagde det kunne man sagtens, det er minimalt hvad der kommer af kondens, man skulle bare lave et lille hul i bunden så der kunne komme gennemtræk, så ingen Problemer ... ang kondens tumbler larmer de af h til. Og der blir meget fugtigt i det rum de står i...

Det er dit valg hvordan du vil lave det. Nu har du nogle indput herfra, hvad ulemper der også kan være ved opstillingen.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis